...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Håller med.. Vissa MCs har ju lika starka helljus som bilar nu mera! Och avståndsbedömningen tycker jag också blir svårare. Förstår att man som MC-förare gör allt för att synas, det är inte kul att få en bli som kör ut rakt framför en, men det kan ju bli farligt om man bedömer avståndet felaktigt också.

Bättre då som Micce1980 påpekade att vissa gör... alltså att ha på sig en gul väst eller något annat färgstarkt. Det syns bra även i halvtaskigt väder. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Ja, alltså jag menade inte angående vem som var laglig eller inte. Bilisten får såklart inte svänga om MCn har grön.. men kör man MC och vill minska riskerna för att dra in i sidan på en bil kan det vara klokt att inte göra så.. det går väldigt snabbt från att MCn står stilla till att den har bra fart.. någon bilisten här tydligen inte var med på, även om han kanske borde ha varit det. MC-föraren fick nog ont även om han hade rätt..
Användarvisningsbild
av vetten
JA!!! Tänk om ALLA som kör motorcykel måste bära GUL VÄST och också utanpå ev klubbväst :-O) och att det INTE fick stå någonting om vad man tillhörde för "mc-fraktion" ?:-/
Hur skulle dom göra då? HA och dom andra ?:-/ Menar inget ont där, men jag kan inte låta bli att undra :-)-)

Bättre med gula västar på alla som kör tvåhjulingar ja varför inte också cyklister :mrgreen: Då kanske man såg dom när mörkret faller :-)-)
Variosboy skrev:Du vet att det är tillåtet va? Att köra med helljus på MC alltså, trots möte.
nej... det är förbjudet....

köra med dimljus och halvljus är dock tillåtet. samtidigt under dagsljus. mc only.
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 552
AC & kylfläkt

Köpte en av Trodo som skickades med brunt oms[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]