Moderator: Moderatorer

Nu vet jag inte vilken typ av hus du köpt men mängden skit som ska släpas åt alla håll även vid ett nybygge saknar motstycke. Ju fler bilar tillgängliga desto bättre.
Lövet: Jag sa till sambon när vi hade signerat papperna för huset att jag plötsligt ångrade att vi inte valde till dragkrok... Det är inte mycket som behöver göras med huset men vi har redan 100 projekt som "kommer komma". Så jag tror dig.
Vi kanske behåller V50n av den enkla anledningen, att den har dragkrok. Sen att det råkar få plats en 5-6 bilar på de två uppfarterna som finns gör ju inte saken sämre. V50n får nog bli "packåsnan" och V90n glidaren. Eller nåt.
Bytt mellandämpare och rör över bakaxeln på 740:n, lambdavärdet var i överkant men godkänt vid besiktningen nyligen, visade sig vara kexigt avgassystem.
Nåväl, fixat och rostskyddsbehandlat för att hålla bilen ut!

Mike
När vi köpte hus hade vi grusad uppfart och tre bilar.... hur fan kommer stora stenar in i bilen? Efter ett år låg det 150 kvadrat marksten på marken. Så satans skönt.
Det bästa är att vi nu klarar oss med en bil och ja kan cykla till jobbet.
Perra83 skrev:När vi köpte hus hade vi grusad uppfart och tre bilar.... hur fan kommer stora stenar in i bilen? Efter ett år låg det 150 kvadrat marksten på marken. Så satans skönt.
Det bästa är att vi nu klarar oss med en bil och ja kan cykla till jobbet.
Vi satt så sent som igår och diskuterade (och spikade) hur vi ska ha uppfarterna. Asfalt i all ära men till huset så matchar det bättre med marksten. Grus på båda uppfarterna idag. Så det får nog bli sommaren 2019-projektet. Lär avhandla en del i min garagetråd antar jag. :D
Marksten är absolut snyggare..... men efter några år tittar jag glatt på våran asfaltsuppfart med snygg ram av marksten och konstaterar att grannens uppfart helt av marksten inte riktigt är lika snygg längre... dubben har gjort sitt och slitit på stenarna, vridna hjul som fått stenarna att flytta sig lite (väldigt lite, men tillräckligt för ogräset) och tydliga hjulspår där det körs som mest.... visst har tiden tagit på asfalten också, men inte alls lika mycket..... Bara ett tips i all välmening :) (Nu har vi väldigt mycket marksten på gångar också, så det var kanske t.o.m. snyggare med asfalt hos oss, för att bryta av lite.... Och i ditt fall grillchips, så kommer ju bilen stå där och ta all uppmärksamhet vad du än väljer för markbeläggning :wink:
Vettig input ändå, som förstagångs-ägare av hus så är det ju mycket att tänka på och mycket är svårt att förutse för oss. Så det där tar jag absolut till mig!

(Och nu kanske tråden får återgå till det den är till för...) :D
Var ute och handlade lite och det tackade bilen mig genom att inte starta.

Bensinpump trasig och 3500kr fattigare. Nu hoppas jag bara att bilen är klar i morgon så jag slipper en till dag med den Fiat 500:an jag hyrde, ursh vad stötig och struttig den är att köra, inte alls lika avslappnad om volvon.
Senast redigerad av 1 andreas202, redigerad totalt 0 gånger.
Tvättade bilen i helgen för att den skulle vara fin inför däckbytet som var bokat idag. Så det var ju kul att vakna upp till snökaos och slask.... :evil: Där får man för att man är ute i god tid. Nåväl, nu är jag iaf redo för att säga tack och hej till den här vintern!
111.jpg
111.jpg (231.95 KiB) Visad 888 gånger
Bokat service. Men sjutton, jag är bra inne på bilbyte... kollar på v60 my18, och då är det som sagt gamla karossen. Finns 0st bensin, så då innebär det diesel, mer specifikt d4 vea. Undrar om man kräks enormt efter några år i en sån.
Och undrar vad man får ut för min my15 t5 r-design be pro med PS och 19” ixion, 9 på mätaren. Finns en ocean race på kvd med uppskattat pris på 207, den har gått 14 och har mindre utrustning, i tillägg till att den är en OR i halvrisigt skick. Några prisförslag?
  • 1
  • 904
  • 905
  • 906
  • 907
  • 908
  • 1912

Om dy har felkodsutläsare så borde du k[…]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]

motorinställning

Plocka av kamremmen, ställ allt rätt, &a[…]