Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Andis skrev:Soulman vilka Silent Coat ark använder du?

Titta lite på dom men finns olika typer vilken typ använder du?

Låter som du använt dessa ark ett tag inga negativa saker du märkt som att dom drar åt sig vatten/fukt eller något sånt?

Med vänlig hälsning,
Andis
Jag har kört med Silent Coat 2mm Vibrodamping på alla plåtrena ytor och Silent Coat 15mm Sound Absorber på insidan av dörrpaneler. Absorbern ska nog inte sättas nånstans där den kan bli våt för den suger åt sig misstänker jag. Dom andra produkterna i SC sortimentet har jag ingen erfarenhet av.

Jag länkar inte till nån leverantör, använd Google. 40 ark Vibro ska inte kosta mer än 700 kr och Absorbern 300-400kr för 4 ark om 75X40cm. Frakt tillkommer eventuellt beroende på hur mycket man beställer. En del kör fraktfritt över en viss summa. Värt att kolla på och jämföra. Sen har jag en gummirulle som är riktigt bra när Vibron ska formas och fästas/tryckas fast på plåten. Men det går utan också. Den hittar jag inte nu men kan finns på byggvaruhus eller hobbybutiker kanske.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Byta kylare?

Gäller en V70 XC 2,4T automat Måste ma[…]

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

Idag har den fått laddaren inkopplad igen. S[…]

Jag gjorde det själv på en V60 för[…]