Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VIT 2,5FT Summum skrev:
Tflex skrev:Måste bara ställa frågan. Ni som beställt V70 2,5FT, kommer ni att hålla er till 16"?
Jag funderat på det en längre tid och kommer inte köra något annat än 16" Det blir ett jobbigt läge om man åker på en flygande besiktning.
Vill inte bli återbetalningsskyldig på förmånsvärdet, inte riktigt värt det.
Det är ju trotts allt en V70, det är skitsamma för mig om det sitter 16" el 17 tum.
18" på en V70 luktar lite 40 års kris :-)
Hur vanligt är det med flygande besiktning av SBP/VV? Jag har bara blivit stoppad 4-5 ggr i kontroller där SPB/VägVerket-personal har varit med och kollat upp detaljer, Där hade man ju tok-torskat med 17 tummar tex på en 2.5FT.

Alla gånger man blivit stoppad av polien, hur hade de gått, tror knappast att att de hade kolla fälgstorlek.

Borde vara ganska riskfritt att köra större hjul.
Tflex skrev:Pratade med en säljare på Bilia ang fälgar till V70 2,5ft. Han rekommenderade starkt att man ska hålla sig till 16".
Menade på att 16" fälgarna är noga utprovade av Volvo, med hänsyn till bilens fjädring, tystare gång osv. Ligger det någon sanning i det? Han har ju ingen anledning att inte tala sanning då jag först ville köpa en komplett uppsättning med 17" hjul. Men som sagt han rekommenderade mig att hålla mig till 16". Någon som vet hur det ligger till?
Ang. "tystare gång" - Vi Bilägare har i senaste numret testat bullernivån i 35 olika bilar och i 4 olika hastigheter och tydligen var både V70II och S80n tystare med 17-tummare än 16-tummare. Kan iofs ha berott på däcken - har för mig att det var Continental på 17-tummarna och Michelin på 16-tummarna.
2,5FT Västerås skrev:En fråga till er som fått era 2,5FT levererade.

När beställde ni era bilar?
tror att det var 8 april. bilen har för övrigt nu åkt in på sitt första verkstadsbesök, alltså knappt ett dygn efter leverans. volvo ringde och sa att en bränsleslang måste bytas ut. tydligen hade de missat att göra det innan bilen levererades till mig. kanske därför förbrukningen var så hög... :wink:
Savile grey 2,5FT skrev:
2,5FT Västerås skrev:En fråga till er som fått era 2,5FT levererade.

När beställde ni era bilar?
tror att det var 8 april. bilen har för övrigt nu åkt in på sitt första verkstadsbesök, alltså knappt ett dygn efter leverans. volvo ringde och sa att en bränsleslang måste bytas ut. tydligen hade de missat att göra det innan bilen levererades till mig. kanske därför förbrukningen var så hög... :wink:
Låt oss hoppas att det var anledningen till den höga förbrukningen :P
Beställde min den 12/4. Låter ju lovande att Savile Grey 2,5ft redan lämnat in bilen på service.
Var detta något som hade blivit fel på fabrik, eller är det Bilia som tabbat sig?
Min står leveransklar hos åf, men då jag betalt befintliga leasingbilen fram tom sista september känns
det som slöseri att hämta volvon nu. ANg bränsleslangen, är det något man bör påminna Bilia om?
Ska säga det att min BMW X3 som jag haft i 3år aldrig har krånglat. Detta känns lovande...
Tflex skrev:Beställde min den 12/4. Låter ju lovande att Savile Grey 2,5ft redan lämnat in bilen på service.
Var detta något som hade blivit fel på fabrik, eller är det Bilia som tabbat sig?
Min står leveransklar hos åf, men då jag betalt befintliga leasingbilen fram tom sista september känns
det som slöseri att hämta volvon nu. ANg bränsleslangen, är det något man bör påminna Bilia om?
Ska säga det att min BMW X3 som jag haft i 3år aldrig har krånglat. Detta känns lovande...
har nu fått tillbaka bilen. tydligen hade jag redan "rätt" bränsleslang så bilia hade inte behövt byta något. volvo har instruerat alla återförsäljare att 2,5FT med vissa serienummer måste byta bränsleslang innan de levereras till kund. detta görs alltså hos återförsäljaren men eftersom bilia hade glömt att kolla min bil samt att mitt serienummer låg mittemellan de som behöver ny slang och de som inte gör det kallade de tillbaka bilen. de kom och hämtade bilen som står parkerad ca 5 kn från bilia och lämnade den igen på samma ställe ca 1,5 timmar senare så jag har inget att klaga på.
Tflex skrev:Kan inte ni som hämtat ut era bilar. Skriva lite kortfattat om förbrukning osv. Ska hämta min nästa fredag!
körde min igår från midsommarkransen där jag tankade till skavsta flygplats. nollställde färddatorn vid tankning och satte farthållaren på 130. ett fåtal inbromsningar och acc, annars endast motorvägskörning. efter de 10 milen visade färddatorn 8,6 l/100 km (med bensin). helt godkänt tycker jag om nu detta är verkliga siffror.
Ni som valt savile grå... skulle man inte kunna få se lite bilder?
Jag får min 5:e oktober.. och man är ju som ett litet barn i väntan på julafton.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 30

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]