Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Oj helvette! ja jag säger då det, Musik ska lyssnas och njutas av sin fulla atmosfär, inte skändas i ett spektrum av modulationsbrus nedbantat på en vågform som klipper alla register till ett fantasilöst tråkigt burkliknande aspekt.
Fy fan!. men det är klart de flesta sitter väl med performance system så det kanske inte är så konstigt endå.
Av en händelse så finns det en FMsändare i min nya mobiltelefon och så klart är jag IGEN tvungen och prova, och man
blir lika lurad varje gång!, En vädjan till elektroniktillverkarna: sluta lura konsumenter på sånt här skit!!!.
Jag kan bara tillägga att jag hade FM sändaren från Teknikmagasinet, och var väl nöjd med den..ibörjan. Dock så kan jag säga att jag är betyligt mer nöjd nu med imIV och 80GB ipod. Skiljer lite mer i pengar, men bättre ljud och man får upp låttitlarna i HU´n och rattknapparna fungerar!
nu är det väl endå så att även om det är 2 olika system så har det ingen betydelse alls.
Nu finns det ingen bra lösning på FM sändarskiten så dom får dras med det kassa ljudet, hade FM sändarn kostat 3 tusen hade du köpt den då??
Nej, för den är kass och för 200 kr kan man ju inte begära att den ska låta som en IMIV heller.
Nu är det ju så att det är en ljudkälla oavsett om den överför ljudet via kabel,radio eller ljus och det sämsta tänkbara
är via en FM sändare för 200 kr.
möjligtvis, men tog upp detta för att personer som kanske är "nöjda" (som jag var ibörjan) med FM-sändaren, kanske kan tänka efter en extra gång, och kanske lägga några extra kronor för att få ett bättre/bra ljud i bilen, för så dyrt e de ju inte med iMIV (eller liknande enhet), o busenkelt att koppla in..man märker verkligen skillnaden (eller jag gjorde åtminstone det) med CD / iMIV om man spelar samma låt från den ena källan och sedan via FM sändaren, kanske inte en riktigt "ärlig" jämförelse då det är en sändare som sänder via FM nätet VS CD eller "kabel-enhet", råder olika åsikter om detta, och det kommer det fortsätta göra :)

Men som sagt, för 200:- så är det en billig lösning för dem som "nöjer" sig med ljudkvalitén i FM sändaren, o då e det ju kanon! :wink:
Nu har jag med köpt en iZound.. Men har tyvär problem.. Köpte en Kingston 8gb datatraveler usb sticka. Men skiten fungerar inte med den. Testade en annan sticka på 1gb från sandisk. Fungerar perfekt... Vad kan det vara för fel?!?.

Kingston stickan fungerar i datorn. Men ej i iZound?

Edit: Det räckte med att formatera stickan :oops: :-DD
Tackar TjoHej för fina guider och ljud testet. Lysnar också mycket på böcker i bilen så låter som en kanon lösning. Som verkar ha helt okej ljud. Fint med funktionen att den kan börja på samma ställe igen.

Sen visst kan jag hålla med en del här att den där ipod lösning är lockande, hoppas i så fall att den går att koppla in precis som cd växlaren man kan ha bak i bilen utan att behöva dra runt kablar överallt i bilen. Vet inte hur förberätt det är från fabrik för den cd växlaren?

Mvh
Andis
Andis skrev:Tackar TjoHej för fina guider och ljud testet. Lysnar också mycket på böcker i bilen så låter som en kanon lösning. Som verkar ha helt okej ljud. Fint med funktionen att den kan börja på samma ställe igen.

Sen visst kan jag hålla med en del här att den där ipod lösning är lockande, hoppas i så fall att den går att koppla in precis som cd växlaren man kan ha bak i bilen utan att behöva dra runt kablar överallt i bilen. Vet inte hur förberätt det är från fabrik för den cd växlaren?

Mvh
Andis
iPodadaptern är en liten dosa som man gömmer i utrymmet mellan sittbrunnarna längst fram, t.ex. innanför panelen där kupévärmaruttaget sitter om man har ett sådant. Du ska inte in bak i bilen och riva alls.
Det adaptern gör är att simulera en CD-växlare för stereon, den kopplas in på samma uttag som en växlare och beter sig som en sådan. Det krävs med andra ord ingen förberedelse alls från fabrik.
Stereon tror att den pratar med en CD-växlare men egentligen pratar den med en iPodadapter. Spellistorna på iPoden motsvarar CD-skivorna så när du byter "skiva" i stereon byter du spellista på iPoden.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövd[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]