Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Nu när föräldraledigheterna är slut, semestrarna över är det bara kvällar och helger som gäller, tur då att man har en rask medhjälpare:
Bild

Så man får upp lite väggar:
Bild
Användarvisningsbild
av halmstaden
Utan att ha studerat bilderna närmare, dock scrollat lite snabbt, måste jag fråga om det är 2 vån? Eller ja, 1,5 vån iaf. Ser onekligen ut så men kan ju också vara upp i nock.. Inte hört något om någon trappa än nämligen, även om det givetvis i så fall skulle komma senare.. Ett loft kanske? Skulle också vara kul att veta hur stor bostadytan är tänkt att bli.
Saknar dock bildkvaliteten från EOS 350n som jag ser du använder i vissa bilder, en K750 är inte lika het i fotosammanhang.. :lol: Givetvis mkt trevliga bilder ändå !

/merzo
Användarvisningsbild
av Loner
halmstaden skrev:Utan att ha studerat bilderna närmare, dock scrollat lite snabbt, måste jag fråga om det är 2 vån? Eller ja, 1,5 vån iaf. Ser onekligen ut så men kan ju också vara upp i nock.. Inte hört något om någon trappa än nämligen, även om det givetvis i så fall skulle komma senare.. Ett loft kanske? Skulle också vara kul att veta hur stor bostadytan är tänkt att bli.
Saknar dock bildkvaliteten från EOS 350n som jag ser du använder i vissa bilder, en K750 är inte lika het i fotosammanhang.. :lol: Givetvis mkt trevliga bilder ändå !
/merzo
Det är 1-plan, plattan är på 196 kvadrat, så boytan blev 174 om jag minns rätt, matplats och vardagsrum får öppet till nock, lite över 4meter på högsta punkten, övriga rum blir ca 2,7.

Du har helt rätt i kamerorna där, K750 är inte bra på nått vis, men den funkar att ringa med istället 8)

Studerar du bilderna noga ser du nog att några är tagna med min numera framlidna Minolta G530 *sakna*

/L
Användarvisningsbild
av halmstaden
Loner skrev: Det är 1-plan, plattan är på 196 kvadrat, så boytan blev 174 om jag minns rätt, matplats och vardagsrum får öppet till nock, lite över 4meter på högsta punkten, övriga rum blir ca 2,7.

Du har helt rätt i kamerorna där, K750 är inte bra på nått vis, men den funkar att ringa med istället 8)

Studerar du bilderna noga ser du nog att några är tagna med min numera framlidna Minolta G530 *sakna*

/L
Låter mycket bra. 270 räcker ju gott o väl i sovrum etc och 4m+ är riktigt nice. Är det max höjd man får bygga på nocken för dig? Eller yttertaket och innertaket kanske inte har samma lutning.. Jag får nämligen bygga 6,5m nock utvändig vägg i halmstad, är bara intresserad.. men inomhus blir det ju inte 6,5 precis..
Användarvisningsbild
av Loner
halmstaden skrev:Är det max höjd man får bygga på nocken för dig? Eller yttertaket och innertaket kanske inte har samma lutning.. Jag får nämligen bygga 6,5m nock utvändig vägg i halmstad, är bara intresserad.. men inomhus blir det ju inte 6,5 precis..
Har för mig att detaljplanen sa max 7 meter höga byggnader. Har för mig att vår högsta punkt är 5.8 exkl takbeklädnad. Men det är på den del som har 2.7 invändig takhöjd dessutom.
Där vi har öppet till nock består taket av 405mm tjocka limträblakar, sen en 45:ans regel för gipsen.
Isoleringen där blir följdaktligen 195+195+45.

/L
Användarvisningsbild
av halmstaden
Ok. Hur mycket hjälp har du av byggarbetare just nu? Du verkar onekligen göra en stor del själv, men fönsterna som kom nyss tex lär du inte lyfta själv :lol:
Ritat själv?
Vad har du tänkt dig för tak? Kan svart tegel passa tro?

/merzo
Användarvisningsbild
av halmstaden
Loner skrev:Det är jag och svärfar som pillrar på med huset som jag ritat själv.
Taket blir bandfalsad aluzink-plåt.

/L
Och lillkillen då !
Aha, zink är fint och håller väl bäst också.
Ska du måla huset sen? För visst brukar man göra det senare om man ska det..? Du märker att jag inte är så påläst.. :D
Nu vill vi se lite fler bilder om det har uppdaterats något :-)-)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 46
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.