Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Kungen får nog dispens... :lol:
Och SÄPO räknas väl som utryckningsfordon.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kungen kan ju högaktningsfullt skita i alla lagar och miljözoner redan nu.

"Kungen kan inte åtalas för sina gärningar. Detta regleras i 5 kap. 8 § regeringsformen. Den straffrättsliga immuniteten omfattar alla gärningar, både sådana som utförs i tjänsten och sådana som är av rent privat natur."

Han kan när han vill ta sin AC-Cobra och lägga några lakrits snören på Kungsan eller utanför Donken på Sveavägen ...

Men det kanske sticker i folks ögon ..
Användarvisningsbild
av mikethebik
VolvoB20 skrev:
Han kan när han vill ta sin AC-Cobra och lägga några lakrits snören på Kungsan eller utanför Donken på Sveavägen ...
Fan vad coolt, det önskar jag att han gjorde, skulle ge många tummar upp från mig och likasinnade!! :D :D :D 8)

Mike
Användarvisningsbild
av SvenB
Såg Daniel Helldén på TV 4 i går. Den politiska enigheten i Stockholms kommunfullmäktige var tydligen, enligt intervju med företrädare för oppositionen, inte helt enig. Därför var Daniel inte lika "styv i korken". Att det kommer miljözoner, är nog klart. Men hur de ska utformas är inte klart.Han nämnde till och med hastighetssänkning.
av Lövet
Han måste hitta någonting att förstöra i alla fall, det va han säker på.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kalkylen ser ju ut så här: 100.000 Stockholmare + Inpendlare + besökare behöver byta upp sig till Euro 6 bilar för en extrakostnad på 100.000 kr per bil (Då de tvingas till tidigare byten än planerat) = 10.000.000.000 Kr

Inga problem sade "Daniel Helldén", man kan ju välja att inte ha någon bil också enligt honom om man inte har råd.

Sen ska ju någon köpa den "överblivna" 100.000 bilarna också.
Användarvisningsbild
av SvenB
Den mannen har Stockholmarna fått för sina synders skull. De i Gnestas kommunfullmäktige tycker nog att det är en lyckad "export", men Stockholmarna tycker nog att de kunde behållit honom. :D
Användarvisningsbild
av joel80
VolvoB20 skrev:Kalkylen ser ju ut så här: 100.000 Stockholmare + Inpendlare + besökare behöver byta upp sig till Euro 6 bilar för en extrakostnad på 100.000 kr per bil (Då de tvingas till tidigare byten än planerat) = 10.000.000.000 Kr

Inga problem sade "Daniel Helldén", man kan ju välja att inte ha någon bil också enligt honom om man inte har råd.

Sen ska ju någon köpa den "överblivna" 100.000 bilarna också.
En stor del av de 100k Stockholmare hade säkert bytt bil innan 2020 ändå. Alla som har leasingbilar (Vilket är väldigt många i Stockholm) hinner byta.
Och även en stor del privatpersoner skulle hinna byta innan 2020 även om det inte skulle komma förbud.

Och att kostnaden skulle bli 100k per bil, vad får du det ifrån? Dels kan man väl ändå få ut en viss peng för bilen man har (värdeminskning går kanske snabbare p.g.a stort utbud av förbjudna bilar, men de blir knappast helt värdelösa då det finns andra marknader för dem) , sen finns det bensinbilar med Euro5 som är 8-9 år innan förbudet införs. Långt ifrån alla kommer behöva lägga ut 100k emellan för att "uppgradera" sig.
Användarvisningsbild
av fjohan82
SvenB skrev:Den mannen har Stockholmarna fått för sina synders skull. De i Gnestas kommunfullmäktige tycker nog att det är en lyckad "export", men Stockholmarna tycker nog att de kunde behållit honom. :D
Jo tack.
Jag blir så j*vla arg varje gång jag hör det namnet nämnas eller den mannen öppna sin käft... :-(O)
Användarvisningsbild
av SvenB
fjohan82 skrev:
SvenB skrev:Den mannen har Stockholmarna fått för sina synders skull. De i Gnestas kommunfullmäktige tycker nog att det är en lyckad "export", men Stockholmarna tycker nog att de kunde behållit honom. :D
Jo tack.
Jag blir så j*vla arg varje gång jag hör det namnet nämnas eller den mannen öppna sin käft... :-(O)
Det är ju val i höst. Så det är bara att se till att miljöpartiet åker ur kommunfullmäktige i Stockholm, och riksdagen :wink:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 22
OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Jag kan inte låta bli att fundera på […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]