Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

marbe skrev:
phantomblot skrev:Har du noe mer info om dette direktivet? Jeg var jo så dum at jeg bestilte med 4C til å begynne med, så det gjelder vel ikke meg uansett?
Nej, tyvärr inte. Kan försöka kolla det med min ÅF här i Norge om du vill?

Det vil jeg veldig gjerne. Når man bestiller 4C, mister man jo verdien av R-design chassiet, så rettferdig sett, burde R-design ha billigere 4C chassis uansett?
av marbe
barcusmrandt skrev:
mabraham skrev:Nu är ju 20"-fälgarna till T8:an grymt snygga - dock har de missat i konfiguratorn så de visar fel...

http://insideevs.com/wp-content/uploads ... _White.jpg
Hm... tack för den bilden, där var de ju faktiskt jävligt grymma!
Det är väl samma som finns i 22" till XC90? De ser helt ok ut! Dock inte lika schyssta som 5 spoke diamond cut :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag rullar

Hej alla

Jag har följt denna tråd med stort intresse eftersom jag jar beställt en V90T8 med leverans v49. Därför blev jag heller inte nöjd när jag läste om att mittkonsolen verkade ha ändrats. Men jag kan ha lite nu info om detta.

Jag var i Almedalen tidigare i veckan och där fanns en XC60 T8 R som showroombil. Eventuellt fanns även en V90T8 för provkörning längre bort i hamnen men den såg jag aldrig. I XC60 hade konsolluckan samma material som panelen (aluminium i denna modell) så jag frågade folket på plats om detta bara var fallet med XC60 eller om även V90 borde ha samma material. Produktchefen (?) jag talade med berättade då att för XC60 hade de under några veckor runt semestern varit tvinga att bygga bilar med pianolackade luckor på grund av komponentbrist men att de ägare som fick dessa versioner skulle kunna lämna in för utbyte av rätt luckor hos sin återförsäljare.

Han skulle ta ärendet vidare internt till V90-gänget och jag bad dom att posta i denna tråd för att kunna hantera den uppblossande besvikelsen kring detta. Men han bad mig också för min beställning att prata med min ÅF och påtala detta så att budskapet kom till Volvo denna väg. Så det borde finnas hopp om luckorna. Mer osäkert om djupet på konsolen.
av Fadeaway
Intressant angående konsolen!

När la du beställningen på din V90 T8 som skall komma v49? Tog det lång tid att få leveransbeskedet?

Jag väntar fortfarande på mitt och beställde för typ 5 v sedan...
Fadeaway skrev:Intressant angående konsolen!

När la du beställningen på din V90 T8 som skall komma v49? Tog det lång tid att få leveransbeskedet?

Jag väntar fortfarande på mitt och beställde för typ 5 v sedan...
Tog flera månader för mig!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Skumt fel b230ft

Körde den till en verkstad som brukar jobba m[…]

Angående motorvärmare för "hy[…]

Ökad komfort med 17”