Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja min mor (eller större delen av min släkt) är Volvoanställda och har 10 eller 12% rakt av. Så jag vet ju vem jag ska kontakta när det är dags att slå till.
crumpets skrev:5850 för T5 inscription var ju riktigt bra pris!
Det är ju inget som är speciellt attraktivt med det priset. på 36 månader så har du betalat 50% av bilens nypris. Det är där någonstans det brukar landa vid privatleasing.
Är i färd att beställa en V90, måste välja mellan "Parkeringssensorer fram + halvaut parkering" eller "360-kamera". Helst hade jag fått med bägge, men har inte råd, mitt företag har sagt stopp. Har parkeringssensorer fram utan kamera idag (V60). Jag lutar åt "Parkeringssensorer fram + halvaut parkering". Tips?
mgmannen skrev:Är i färd att beställa en V90, måste välja mellan "Parkeringssensorer fram + halvaut parkering" eller "360-kamera". Helst hade jag fått med bägge, men har inte råd, mitt företag har sagt stopp. Har parkeringssensorer fram utan kamera idag (V60). Jag lutar åt "Parkeringssensorer fram + halvaut parkering". Tips?
Är i samma sits där jag tycker att både ParkAssist och 360 kamera blir lite väl dyrt även om det är den snyggaste lösningen. Valde till slut att nöja mig med Assist främst eftersom kamera är bara en kamera och jag vill gärna ha sensorer runt om på en så stor bil. Kan även tycka att kameror kan skapa en falsk trygghet om man vänjer sig att kolla på skärmen istället för runt om när man manövrerar, känns bättre med ljudsignaler som dessutom låter från det håll där hindret är
En annan nackdel är att man manuellt måste starta kameran om man bara ska parkera "framåt" så att säga. Ofta vill man bara snabbt köra in, och att då fippla med displayen och trycka på kamera är krångligt.

I de lägena är parkeringssensor som alltid är igång att föredra tycker jag
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 56
Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Byte Xenon V70 -08

Som sagt, jag har blivit ombedd att hjälpa ti[…]