Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valln
Det går att spara 3-4 kronor per mil och det är ju småpengar i en total bilkostnad, men för mig är det viktigare att man sparar miljön och jag är riktigt orolig över klimatproblematiken!
Användarvisningsbild
av mikethebik
valln skrev:Det går att spara 3-4 kronor per mil och det är ju småpengar i en total bilkostnad, men för mig är det viktigare att man sparar miljön och jag är riktigt orolig över klimatproblematiken!

Som svensk kan du välja att vara orolig för en eventuell klimatproblematik, men vad du och andra svenskar gör, frivilligt eller skattevägen, betyder inte ett dyft i det stora hela, oavsett vad vissa av våra politiker säger, och kanske till och med tror!
Själv har jag inte dåligt samvete för att automaten drar en eller ett par deciliter mera, finns betydligt större miljöbovar att hantera globalt...

Mike
av rid54
perhall skrev:Ni som säger att era automater med konverter inte slirar nånting nästan - det gör de, fast det maskeras...
När lock-up gått i så ska det inte finnas slirning i en konventionell automatlåda. För övrigt är det inte slirning som sker i momentomvandlaren, det är momentomvandling. Tyvärr uppstår vissa värmeförluster, men inte i närheten av vad som skulle vara fallet om det verkligen slirade.
av valln
mikethebik skrev:
valln skrev:Det går att spara 3-4 kronor per mil och det är ju småpengar i en total bilkostnad, men för mig är det viktigare att man sparar miljön och jag är riktigt orolig över klimatproblematiken!

Som svensk kan du välja att vara orolig för en eventuell klimatproblematik, men vad du och andra svenskar gör, frivilligt eller skattevägen, betyder inte ett dyft i det stora hela, oavsett vad vissa av våra politiker säger, och kanske till och med tror!
Själv har jag inte dåligt samvete för att automaten drar en eller ett par deciliter mera, finns betydligt större miljöbovar att hantera globalt...

Mike

Ungefär som att gå in på gk:s och stjäla varor som man behöver och när man åker fast så argumenterar man så här "vad spelar mina varor för roll för er miljardomsättning".

Jag förstår absolut att man tycker det finns större klimatproblem än att ens drar några deciliter mer.
av Jojje62
Det är väl en jä... skillnad på att stjäla och ha en bil som drar ett par dl än en annan.
Och med en S80 2,5t så finns det väl en hel del att göra om det vore ett seriöst bekymmer för dig.
av Lövet
För en tid sedan var jag i Manilla. Tog nedanstående foto då från mitt hotellrum. Inget unikt med den staden tyvärr, det finns flera exempel, men efter det besöket är jag rätt ointresserad av "miljödebatten" i Sverige. Det är bara ett svepskäl att höja skatter. Det kommer aldrig spela någon roll vad vi gör här i Norden eftersom vi ändå är så extremt långt före.

Fotot har behandlats av iphones eget "trollspö", i övrigt ingen redigering. Det såg tyvärr ut så här.
Bild
Användarvisningsbild
av mikethebik
Lövet skrev:För en tid sedan var jag i Manilla. Tog nedanstående foto då från mitt hotellrum. Inget unikt med den staden tyvärr, det finns flera exempel, men efter det besöket är jag rätt ointresserad av "miljödebatten" i Sverige. Det är bara ett svepskäl att höja skatter. Det kommer aldrig spela någon roll vad vi gör här i Norden eftersom vi ändå är så extremt långt före.

Fotot har behandlats av iphones eget "trollspö", i övrigt ingen redigering. Det såg tyvärr ut så här.
Bild
Precis det jag menar, även om vi alla i Sverige går och dör i morgon och landet stannar så påverkar det inte klotet ett dugg, inte ens mätbart.
Dock tycker jag att man inte i onödan skall skita ner, men jag planerar att fortsätta leva ett tag till....

Mike
av Andis
Jag fortsätter att tro på vätgasen som lösning för framtidens bilar.

Vet dock inte varför det verkar bromsas?
Såg den första fungerande bilen på svt 1 eller 2 på 90 talet men fortfarande inte kommit ut i massförsäljning
av Lövet
mikethebik skrev:Dock tycker jag att man inte i onödan skall skita ner, men jag planerar att fortsätta leva ett tag till....
Håller med!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17
V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]