Moderator: Moderatorer

Trevligt med rena fälgar, f-n de var ju oförskämt rena till och med. Fick inspiration till att vaxa mina imorrn nu :)
fjohan82 skrev:Bytt försäkringsbolag.
Fick med 12 månader gratis hos Volvia vid bilköpet, men nu när försäkringspremien kom var det inte lika gratis...
Det skiljer typ 2000:-/år mellan Volvia och Trygg Hansa och den senare har jag bara goda erfarenheter av. Dessutom skönt att ha allt samlat på ett ställe, vilket är främsta orsaken till bytet.
Bra bemötande hos TH och att Volvia vill ha extra betalt om man föredrar autogiro gör inte bytet mindre motiverat.
Skulle kolla priserna hos Trygg Hansa på nätet men de hade stängt och öppnade 7 först...
Snacka om gammalmodigt trams.
Perra83 skrev:Tvättat och fyllt på spolarvätska.
Ser oftast till att få fälgarna rena innan jag går på lacken. Nytt schampo och ny tvättvante. Två nya favoriter.
Räknade tidigare i vecka alla schampon på hyllan och det var 17st olika. Nummer 18 är på gång. Har säkert använt ytterligare 10st olika MINST.
Skönt att kunna stå ute på uppfarten och tvätta.
Du har inte lust att göra en lista med ett kort omdöme om varje? Så vi andra slipper köpa 18 ;-)
SBergdahl skrev:
Perra83 skrev:Tvättat och fyllt på spolarvätska.
Ser oftast till att få fälgarna rena innan jag går på lacken. Nytt schampo och ny tvättvante. Två nya favoriter.
Räknade tidigare i vecka alla schampon på hyllan och det var 17st olika. Nummer 18 är på gång. Har säkert använt ytterligare 10st olika MINST.
Skönt att kunna stå ute på uppfarten och tvätta.
Du har inte lust att göra en lista med ett kort omdöme om varje? Så vi andra slipper köpa 18 ;-)
Det skulle jag kunna :lol:
Har använt alla och de används lite olika.
Tershine Purify SiO2 schampo och deras tvättvante var det jag använde senast. Tvättvanten ser ut som många andra men denna var bättte.
Det skulle jag kunna :lol:
Har använt alla och de används lite olika.
Tershine Purify SiO2 schampo och deras tvättvante var det jag använde senast. Tvättvanten ser ut som många andra men denna var bättte.[/quote]

Hej, jag kör också med tershine.
Använder nog hela sortimentet utom hårdvaxet!
Det jag gillar med produkterna är att dom är så lätta att arbeta med
samt att resultatet från en amatör som jag blir helt enkelt shiny....
Rengöringsmedlet för fälgarna luktar fis men är grymt effektivt!
Blev kanske lite ot här men jag har iaf tvättat kärran idag! :-)-)
grillchips skrev:Tack Hellman! Just det där är något som behöver ske de första dagarna egentligen, dottern får vi lyfta in (1.5 år) men grabben (5 år) kliver in själv och alla vet ju hur jäkla skitigt och grusigt det är nu...
Jag har ingen superbra erfarenhet av "budget-skyddsfilm", däremot har jag tidigare bara använt hårfön med uselt resultat. Har nu en värmepicka som sannolikt gör livet lite lättare, ska kolla upp Mekos film, tack för genomgången!

Hur har den hållit såhär 6 år senare?
Tyvärr så blev den bilen krockad och skrotad för två år sedan, men de fyra år den satt på så satt den bra och fungerade. På vår "nya" XC90 (också en -08) så köpte jag såna instegsskydd (eller vad det heter) som sitter vid framdörrarna och satte även vid bakdörrarna. De täcker inte så bra som plastfilmen gjorde, men nu har vi inga småbarn längre, så det funkar.
Användarvisningsbild
av SvenB
Hellman skrev:.. men nu har vi inga småbarn längre, så det funkar.
Barnen blir aldrig stora. De är alltid barn :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Varit på Biltema och köpt torkduk och lite andra tvättgrejor, :wink: och fyra ventilhattar :-(O)
fjohan82 skrev:Bytt försäkringsbolag.
Fick med 12 månader gratis hos Volvia vid bilköpet, men nu när försäkringspremien kom var det inte lika gratis...
Det skiljer typ 2000:-/år mellan Volvia och Trygg Hansa och den senare har jag bara goda erfarenheter av. Dessutom skönt att ha allt samlat på ett ställe, vilket är främsta orsaken till bytet.
Bra bemötande hos TH och att Volvia vill ha extra betalt om man föredrar autogiro gör inte bytet mindre motiverat.
Jämförde pris mellan Trygg Hansa och Volvia idag, skiljer över 3000:- till Volvias fördel, så vi stannar hos Volvia.
  • 1
  • 862
  • 863
  • 864
  • 865
  • 866
  • 1912

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60