Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
Allinug skrev:Jag vet inte vilka specifika frågor som Momika gillar hos SD. För mig är det en gåta att de överhuvudtaget fått några röster.

För mig handlar svenska värderingar mer om öppenhet och tolerans än de åsikter om islam som Jomshof framfört nyligen.
Känner du dig nöjd med var öppenhet och tolerans har fört Sverige?
Användarvisningsbild
av lennarte
VolvoB20 skrev: lör 05 aug 2023, 00:14 Det är framförallt de som drabbas dagligen av kriminella grupper och gäng. I många delar av landet är det i princip omöjligt att driva restauranger, småfirmor, enmansföretag utan att varje månad betala rejäla summor i beskydd för att slippa bli bränd, beskjuten eller sprängd.
I vårt lilla finns by finns en Pizzeria. Han (och familjen) har även flera gatuköksvagnar. Han är även "involverad" i flera restauranger i stora staden c:a en mil bort. Huset han drev pizzerian i har rivits och byggts hyreshus på tomten med en ny pizzeria till honom. Under byggtiden hade han en pizzavagn ståendes precis intill byggplatsen. Efter en tid kom det en pizzavagn till som stod i andra änden av byn vid helger. Detta gillades inte av första pizza ägaren och med goda kontakter med ett känt motorcyckelgäng försvann den andra pizzavagnen efter några veckor. Ägaren till första pizzavagn är av turkiskt, kanske kurdisk/syrianskt ursprung och dom är ju kända i dessa sammanhang i riktigt stora städer. Det var ett tag oroligt i vår lilla by, men med konkurrenten borta är det lungt igen. Jag kommer aldrig köpa pizza där igen, kör hellre till grannbyn där den andra pizzavagn står....
Senast redigerad av 1 lennarte, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Allinug
Cotag skrev: lör 05 aug 2023, 22:46
Allinug skrev:Jag vet inte vilka specifika frågor som Momika gillar hos SD. För mig är det en gåta att de överhuvudtaget fått några röster.

För mig handlar svenska värderingar mer om öppenhet och tolerans än de åsikter om islam som Jomshof framfört nyligen.
Känner du dig nöjd med var öppenhet och tolerans har fört Sverige?
Tycker du inte att man ska acceptera att människor har rätt till sina egna livsval och åsikter? Det måste väl ändå vara grunden för ett demokratiskt samhälle och det som leder ett samhälle framåt.

Jag har då aldrig hört att slutenhet och intolerans skulle leda till något gott. Det låter ju mer som Ryssland och Nordkorea.
Användarvisningsbild
av Cotag

~800 000 utrikesfödda som inte kan försörja sig själva, gängrelaterade mord, klanstyrda stadsdelar, upplopp angående regimer i länder på andra kontinenter, överfulla fängelser, Europas lägsta tillväxt, närmast hyperinflation, bränsle/energipriser som sätter folk på pottkanten ...

Och för dig är det en gåta att folk röstar på det enda partiet som aldrig suttit i en regering :-D
av Lövet
Nu uttrycker jag mig vänligt. SD-sidospåret hör inte hemma i en tråd om Rysslands anfallskrig mot Ukraina. Så släpp det.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ryssland kör den klassiska metoden som flera länder gjort före dem.

Man fördriver ukrainska befolkningen (3.5 miljoner är på flykt) sedan låter man den egna befolkningen flytta in och ta över lägenheter, hus, gårdar, fabriker osv, gratis eller till lågt pris.

Klassisk modell för att försäkra sig om att områden inte ska gå att återlämna vid fredsavtal.

https://www.dn.se/varlden/ryssar-letar- ... erad-stad/
Användarvisningsbild
av Erik Å
Ukraina verkar ha satt inte en utan fyra missiler i Kerch bridge i dag. Allt filmat av ryska strandturister..
Inte ett ord i svenska nyhetsmedia.. :bored:
Användarvisningsbild
av Allinug
Är det nu Turkiet eller är det USA som i praktiken bestämmer ifall Sverige kommer med i NATO?
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 147
Köpråd v60 2015-2016, D4

Ska du ha den 4 cyl så köp 2017-201[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag har liknande problem. Hur känns det n&aum[…]

Köpråd V60 Recarge