...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
umekille skrev:Ska vi snacka slaskväder så skall alla ha en känga som kör om
och fast det går köra så det blir avstånd innan dem viker in igen
lägger in sig så fort det går och sprutar ner bilen bakom(på jävelskap
eller?)
Man blir ju inte gladare när det även händer på dubbelfilig motorväg, med bara mig och den som kör om i närheten. I dom lägena är det inte långt till helljusblink plus att jag genast byter fil och själv lägger mig i vänster körfält till bilen framför fått lite avstånd.

Jag kan ha lite förståelse när de som kör om samtidigt får en kofångsslickare i baken.. även om det fortfarande är irriterande.
av umekille
Låg på avstånd på E4 igår...hade 2-tradare framför mej och ville inte ikapp...
vägen var ordentligt saltblöt...då kommer stockholmsbussen och kör om på 2-filigt
bryter sig in framför mej...fick bromsa ner ordentligt för jag såg inget av stänket...
ser hur bussen sen vräker om ena tradaren direkt...snacka om trafikfarligt...
umekille skrev:Låg på avstånd på E4 igår...hade 2-tradare framför mej och ville inte ikapp...
vägen var ordentligt saltblöt...då kommer stockholmsbussen och kör om på 2-filigt
bryter sig in framför mej...fick bromsa ner ordentligt för jag såg inget av stänket...
ser hur bussen sen vräker om ena tradaren direkt...snacka om trafikfarligt...
Klassiskt Audi-beteende.
av hamre
Blir så irriterad på dessa personbilar som kör på 2+1 vägar och på 1-vägen ligger i 80 när det är 100 och sen när jag kommer och vill köra om i 90 med min buss så självklart gasar denna person på upp till 100 så jag är tvungen att lägga mig bakom igen och sen bromsar denna ner till 80 igen när det blir 1-väg igen. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Nu när vintern har varat bra många veckor tycker man att folk ska bete sig lite normalare än hur dom flesta gör när första snön kommer.
Men icke, fortfarande kör 70% av bilisterna i örebro (hela E20 o inne i stan) samt hemma hos mig som dom fortfarande inte har sätt snö förut.
Är det 70 så håller man inte 45-50, är det 80 så håller man inte 55-60, är det 90 så håller man inte 70-75 och på E20 så håller man för guds skull inte 75-80 (kanske om det är blankis, men det är det inte nu)!!
Är man osäker ska man inte åka iväg med bilen, stanna hemma om det inte är akut att åka med bilen, man kan handla dagen efter när det är dagsljus.
av umekille
Hoppas nu alla enögda som leker EU-moped i vintermörkret
får en ny sats framlampor av snälla tomten.
Bortförklaringar eller...så har en enögd bil körförbud
tills lyset rättats till...även om allt annat fungerar.
Idioter som skall ligga någon meter bakom. Är det vissa mänskors enda sätt att hävda sig? Tragiskt.
I kväll var det en som låg tätt bakom på 30-väg, och som skulle parkera på samma gata som mig faktiskt. Så jag backade bak och väntade tålmodigt på att personen skulle behaga kliva ur bilen, frågar om hon (var en typ affärskvinna i sportig bil, där jag bor är de överrepresenterade vad gäller dåligt beteende i trafiken) hade väldigt bråttom, "vadå?", frågade vad hon hade för anledning att ligga så tätt bakom, "jag kör väl som jag vill" var svaret. Eh, ja, trafikregler gäller inte alla eller? Finns som sagt idioter i trafiken.
Användarvisningsbild
av joel80
Har bara läst de senaste sidorna här, så det kanske nämnts tidigare, men jag blir sjukt irriterad på folk som inte använder accelerationssträckor till att accelerera. Att köra ut på en motorväg i 60km/h när det är trafik som kör i 110-120km/h är inte så jävla smart. Både när man ligger bakom eller när man kommer på motorvägen blir det jobbigt.
Tummen upp på den. Och samma sak när folk börjar bromsa för en avfart långt innan dom åker ut på dom.

Fick lära mig att inte bromsa alls fören man kommit ut på avfarten, men visst. Ibland är dom korta och då får man väl släppa gasen tidigare alternativt bromsa lite hårdare..
av llesrof
2444ever skrev:Idioter som skall ligga någon meter bakom. Är det vissa mänskors enda sätt att hävda sig? Tragiskt.
I kväll var det en som låg tätt bakom på 30-väg, och som skulle parkera på samma gata som mig faktiskt. Så jag backade bak och väntade tålmodigt på att personen skulle behaga kliva ur bilen, frågar om hon (var en typ affärskvinna i sportig bil, där jag bor är de överrepresenterade vad gäller dåligt beteende i trafiken) hade väldigt bråttom, "vadå?", frågade vad hon hade för anledning att ligga så tätt bakom, "jag kör väl som jag vill" var svaret. Eh, ja, trafikregler gäller inte alla eller? Finns som sagt idioter i trafiken.
Jag har vart med om liknande saker ett par gånger nu. I ena fallet var det en gammal pinsam Volvo 240 med en yngre förmåga bakom ratten. Det var snorhalt och jag hade bromsat flera gånger för att fanskapet skulle begripa att hålla avståndet. När jag närmade mig tvärgatan in till jobbet bromsade jag som vanligt inför högersvängen jag skulle göra. I backspegeln såg jag hur 240:n nästan väjde in i refugen för att inte köra in i mig. Jag tycker genuint illa om sådana personer.
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 552
Framvagnsbalk Volvo 240

Svetsa du den balken och se glad ut! Svårt a[…]

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hej , hur tar man av instegslisten på Volvo […]

Har en V70 2014 där VOC batteri behöver […]