Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

självklart ska du fråga, du ska även göra fel. Det är bland det bästa sätten du lär dig på.

MEN tilvägasättet du gjorde det var helt fel.

Att du skulle bryta av en skruv, göra sönder en plast detalj eller krossa en ruta på bilen är en inlärningsprocess som dem flesta får lära sig ju längre man behåller din bil och väljer att mecka och leka med den hemma på gården.

Men airbags hör till den delen du ska vara redigt försöktig om för om den löses ut kan det vara sista gången du meckade med en bil...antingen har du fått men för livet eller så har du inte ens livet kvar. Det är just därför väldigt många inte väljer att skriva ut sådana här detaljer (och för en gångs skull höll jag med pettsson till 100% angående att ta bort sin text då det bara skulle vara en tidsfråga innan nån annan skulle få för sig att felsöka sin airbag).

Det är också anledningen varför alla rep. handböcker har stora VARNINGS ord eller symboler för just airbags och liknande, för att det minsta lilla elektricitet så smäller det, räcker att du har en fleece tröja på dig.
(också varför rep handböcker skriver att man ska sätta nyckeln i tändläget II innan du kopplar på batteriet för då är du inte i kupén om det skulle smälla för ja, det har häny ett antal gånger innan).

Sen skrev faktiskt pettsson att han kopierade det ur volvos egna handbok, och du klagade på att du inte förstod...vill du veta varför? för att volvos egna montörer har gått utbildningen och fått sin inlärning redan vilket gör att dem liksom många andra svenskar faktiskt förstår vad dem skriver.
Tommty skrev:
Sen skrev faktiskt pettsson att han kopierade det ur volvos egna handbok, och du klagade på att du inte förstod...vill du veta varför? för att volvos egna montörer har gått utbildningen och fått sin inlärning redan vilket gör att dem liksom många andra svenskar faktiskt förstår vad dem skriver.
Jag är medveten om riskerna. Jag satt inte ens i bilen när jag höll på med airbag:en.
Jag har alltid svårt att kunna ta emot information elektroniskt. "Och sen gör du så..och sen så..och sist så...och den ska vara så"...över telefon eller dator är något som jag inte är expert på. Men IRL så går det hur bra som helst.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]