Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av SEpaket
Jösses, tänker du ge mig en hjärtattack?
Användarvisningsbild
av päpplet
Nejdå, sålänge det sitter en mycket otrimvänlig ET-spis i den kommer den förbli original :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Kombinationen orange blinkers, turbogrill och reflextejpen är det ju ingen som har längre men det kommer bli nya framblinkers. Orangea såklart :wink:
Kass bild men tog tag i saken och provspelade CR-101an jag har liggande och kassettdäcket var i betydligt bättre form så de flyttades över till 4041an vilket betyder att jag numera kan poppa 80-talspop på kassett (RO)
Bild
märkte även att slutstegskortet var i bättre skick men det passade tyvärr inte så jag får byta kondingar på det som sitter i, alternativt hitta ett 4 kanaligt slutsteg som passar stereon.

Nu ska det handlas en riktig kassettadapter som inte har ett magnetiserat tonhuvud i sig som förstör det i bandspelaren 8)
Bild

Lyckades även med att montera två GAS silver högtalare i framdörrarna utan att klippa i plåten så ljudet blev något bättre. Fast stereon orkar inte riktigt kräma på med bas på hög volym så det är som sagt renovering inbokat vilket årtionde som helst :lol:
Fick ett ryck i måndags och bytte blinkers och strålkastarglas till nytt och fräscht :) Var dock inte så enkelt som sist jag bytte då turbo + AC tar "lite" plats...

Fick ta bort halva fronten + intercoolern innan jag kom åt alla muttrar till strålkastaren
Bild

Satt tydligen en extra oljekyl till automaten
Bild

Börjar bli bil igen :)
Bild

[thum]
Bild

Betydligt bättre än matta spruckna blinkers och två olika strålkastarglas :)
Bild

Idag kom även två nya nummerplåtar(inte monterade än), elhissen på passagerardörren fick lite kärlek så den går upp av sig själv igen och rutan tätar samt två läslampor från 960 lackades svarta och monterades :)
Bild
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]