Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
MartinS skrev:dst02. Bortsett från lite oljud verkar ju bilen fungerat ok efter diverse småreparationer/uppdateringar!? Sååååå illa som du framställt det verkar det ju inte ha varit.

Sen kan ju åf vara åt h-lvette, men det är ju fritt att välja en annan om man vill. Volvo låter dig ju lösa garantiärenden hos alla återförsäljare oavsett inköpsort.

Min erfrarenhet när man gnäller på en åf till volvocars är att de blir en väldig fart och allt löser sig mycket snyggt.

/Martin
Jag kände efter att 9 besök på verkstan så orkade Jag inte åka runt till massa andra ÅF å verkstäder som ligger långt bort å dessutom behöva ta ledigt från jobbet mm. Så Jag bytte bort den, var lättast så :) Bilen var väl ett måndasex men självklart är inte alla Volvo kassa även att man ibland sur å grinig helst velat anse de.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Verkar mer som att den verkstaden som du -av någon outgrundlig anledning- besökt 9(!!) gånger verkar vara ett måndagsex!

Ps. Hade du tagit ledigt från jobbet en timme eller två och lämnat bilen på en vettigare verkstad istället för att i inlägg efter inlägg här spy galla över bilen (då det egentligen verkar vara versktaden det är fel på) så hade du kunnat jobba över den tiden istället och på så vis haft råd att vara ledig! :wink:
Användarvisningsbild
av Vojje
dst02 skrev: Bilen var väl ett måndasex men självklart är inte alla Volvo kassa även att man ibland sur å grinig helst velat anse de.
Alla Volvo är värdelösa. That is a fact.
Skylla på verkstaden :( . Löjligt!

I min närhet finns en stackars bilförsäljare som hamnat på Svarta Listan p.g.a. en 4-hjulsdriven Volvo.
Som alla vet är det ett extra helvete att äga en sådan och tydligen också att sälja.
Det enda riktiga vore naturligtvis att placera Volvo PV på Svarta Listan, istället för bilförsäljaren, eftersom det är Volvo som borde vara ytterst ansvarig för skiten de säljer.
av Halvmas
Vojje skrev:
dst02 skrev: Bilen var väl ett måndasex men självklart är inte alla Volvo kassa även att man ibland sur å grinig helst velat anse de.
Och det baserar du på vilka fakta?
Den fakta jag har kan du hitta på följande länk http://www.vibilagare.se/autoindex/auto ... fall-39108 , och den skiljer sig rätt mycket från din verkar det som. Finns rätt mycket rolig läsning bara man orkar sätta sig in i det.
Själv har jag bara haft 1 problem med nuvarande Volvo och det var lite vindtjut från vänster sidospegel som åtgärdades vid första servicen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Man blir inte svartlistad pga en bil, det blir man baserat på hur man beter sig.
av olve
Ett inlägg från autopower."Hej alla Bmw älskare...har F10 som rubriker förklara knirrar när jag kör över tex brunns lock och fartgupp mm..är det någon här som har samma problem..?
Ska själv försöka smörja listerna lite...?känns gnälligt att köra in med den på Bmw
"
Hur var det nu med premiumbilar BMW
sen rosten på bmw och merca,lacksläpp på audi= premium eller.
volvo är inte felfri på nåt sett men inte premiumbilarna heller,rostproblemen på volvo är lägre iallafall
gå in och läs på olika forum så finns det otaliga inlägg med problem på dessa bilar också.
av gsson
Jag var nära att byta in skiten förra helgen, men eftersom jag fick så dålig betalt för bilen, så tänkte jag: jag ger Bilia en chans till. Sen får det räcka.

Och ta mig faan! De tog mig faktiskt på allvar och lyssnade på mig. Så för första gången på över 1 år så känns bilen som den ska. Faktiskt trevligt!

Har nog haft den på verkstan >10 ggr. Men skam den som ger sig! =)
av Fartdåre
olve skrev:Ett inlägg från autopower."Hej alla Bmw älskare...har F10 som rubriker förklara knirrar när jag kör över tex brunns lock och fartgupp mm..är det någon här som har samma problem..?
Ska själv försöka smörja listerna lite...?känns gnälligt att köra in med den på Bmw
"
Hur var det nu med premiumbilar BMW
sen rosten på bmw och merca,lacksläpp på audi= premium eller.
volvo är inte felfri på nåt sett men inte premiumbilarna heller,rostproblemen på volvo är lägre iallafall
gå in och läs på olika forum så finns det otaliga inlägg med problem på dessa bilar också.

Det ursäktar väl inte att bilarna redan som nya går sönder bara för att det finns andra som också gör det? Man behöver ju inte skjuta
sig i foten bara för att alla andra gör det? Gör du?
Att en sprillans ny premiumbil ständigt går sönder trots att modellen varit ute några år är inte premium. Så är det bara! Det finns
ju betydligt billigare bilar som inte är fullknökade med avancerad utrustning och dyra material som bara går o går o går. Deras
navigatorer fungerar. Deras bakluckor glappar inte. Deras bilar vibrerar eller skramlar inte.
Varför lyckas de när premiummärken inte gör det?
Alla bilmärken drabbas av fel. Absolut är det så, men varför om o om igen?

Att min åtta år gamla S40 skulle paja nån gång är väl acceptabelt. Att stora rostbubblor dyker upp på alla möjliga
och omöjliga ställen är däremot inte det! Men det tar väl några år till innan det blivit hål i plåten och då kan man inte
använda sig av några garantier...
Bilen är dock helt fri från knak och gnek eller lösa paneler. Hur lyckades man med det 2004 på den billigaste modellen och
inte på den senaste och mycket dyrare?!!

Skit i det specifika bilmärket och förklara varför man inte gör bättre och varför det skulle vara acceptabelt, som vissa påstår?
av Fartdåre
Vojje skrev:

I min närhet finns en stackars bilförsäljare som hamnat på Svarta Listan p.g.a. en 4-hjulsdriven Volvo.
Som alla vet är det ett extra helvete att äga en sådan och tydligen också att sälja.
Det enda riktiga vore naturligtvis att placera Volvo PV på Svarta Listan, istället för bilförsäljaren, eftersom det är Volvo som borde vara ytterst ansvarig för skiten de säljer.
Näe, alla Volvo är inte värdelösa. Min 240 -83a har jag endast bytt generator på, annars har den fungerat helt felfritt
sen min farmor köpte den ny. Men det är klart...En bil byggd av metall, plysch, elkabel och mekaniska relän har inte
alla de förutsättningar att krångla som en modern bil har....

Antar att Volvo inte fullföljde sina åtaganden och orsakade en svartlistning pga. en krånglande bil?
av olve
2004 så fanns väl inte den pressen på bilindustrin som det gör idag, aktieägarna vill ha en vinst år efter år, en vinst på 10 miljoner ena året och bara 8 milj, andra året är en förlust, prognoserna skrivs upp varje år med många procent.
Underleverantören pressas till lägre priser och sämre kvalité kommer fram,mycket av komponenterna kommer från Asien där det är si och så med kvalitén ,
Men visst vill man att sin nya bil oavsett märke ska funka utan problem
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider […]

Ardic 612D