Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
Steff 99 skrev:Det syns dåligt, tyvärr så blir bilden beskuren när jag lägger in den här, men man kan ändå se hur vänster spolarmunstycke punktbesprutar på vänster strålen och att det sprider sig lite mer på höger den högra.
Bild
Jag har inte tagit något kort ännu, men jag kan med 100% säkerhet säga att så ser det definitivt inte ut på min ruta när jag spolar stillastående. Jag får mycket bättre spridning.
Användarvisningsbild
av gages
Jag var med min nya XC70 på Upplands Motor i fredags. Klagade på att övre halvan av vindrutan förblir torr vid högre hastigheter. Serviceteknikern provkörde bilen på E4-an och konstaterade felet. Efter ett långt samta till Volvo meddelade han mig att nya spolarmunstycken var på G - jag skulle få dom vid nästa servicetillfälle.
av lobbysleeper
gages skrev:Jag var med min nya XC70 på Upplands Motor i fredags. Klagade på att övre halvan av vindrutan förblir torr vid högre hastigheter. Serviceteknikern provkörde bilen på E4-an och konstaterade felet. Efter ett långt samta till Volvo meddelade han mig att nya spolarmunstycken var på G - jag skulle få dom vid nästa servicetillfälle.
Nya varianter av "spray-modellen"? eller syftades det på gammeldags munstycken med dubbla strålar som visas i tråden?
av JHg
Då har jag fått mina bytta.
När jag pratade med min service teckniker sen 11 år tillbaka fick jag uppfattningen att det var en ny typ av "spray"-munstycken. Men det var "strål"-munstycken som gäller enlig service anvisningen. Volvos reservdels nr för dessa är: 31301523
Användarvisningsbild
av gages
Nya varianter av "spray-modellen"? eller syftades det på gammeldags munstycken med dubbla strålar som visas i tråden?
Vet ej - de är ännu inte framtagna.
av RCE
Min V70 som är uttagen förra månaden har uppenbarligen dessa kassa munstycken, jag trodde på allvar att Volvo hade lyckats ta fram en lösning på detta problem! Är det någon här som fått sina utbytta mot en annan variant som fungerar bättre?
av Steff 99
RCE skrev:Min V70 som är uttagen förra månaden har uppenbarligen dessa kassa munstycken, jag trodde på allvar att Volvo hade lyckats ta fram en lösning på detta problem! Är det någon här som fått sina utbytta mot en annan variant som fungerar bättre?
Det verkar vara ett svårt problem att lösa...eller så är man totalt ointresserad att lösa det...! :evil:
Användarvisningsbild
av 164E
RCE skrev:Min V70 som är uttagen förra månaden har uppenbarligen dessa kassa munstycken, jag trodde på allvar att Volvo hade lyckats ta fram en lösning på detta problem! Är det någon här som fått sina utbytta mot en annan variant som fungerar bättre?
Jag har fått mina utbytta och de fungerar OK både stillastående och i motorvägsfart. Vid inlämningen fick jag frågan (eller snarare en fundering från kundservice) om det kunde vara dåligt tryck i slangarna. Hur som helst är jag nöjd med lösningen. Vet inte vad som gjordes förutom att munstyckena är utbytta.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]