Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
Nu händer det lite grejjer. Beställde en "klarade besiktningen-present" till bilen hos tillbilen.se. Kittet innehöll: Ett par diodsidoblinkers "chrystal krom". Ett par diod H3or att sätta i dimljusen. Och en kompressortuta med melodi "dixie" från The Dukes of Hazzard. :lol:
Diodblinkersarna var riktigt skräp. Gick sönder så fort man tittade på dom typ. Vet inte om jag ska laga eller reklamera. Känner jag mig rätt kommer dom bara bli liggande...
Diod H3orna monterade jag på en gång. Här är resultatet.

Bild
Den som är original halogen är till VÄNSTER på bilen och till HÖGER på bilen.

Bild
Suddig bild, men ändå... Sammanfattningsvis. Hmm... Jag vet inte riktigt. Tror inte polisen gillar detta som enda ljus dagtid. Tror faktiskt att dom ogillar det hela tiden. Ser inte riktigt vitsen med de heller. Näe... Dom åker nog tillbaka. Bättre vid mörkerkörning också med original halogen.

Jaja. Men igår kväll åkte jag till verkstan och monterade Dixie-tuta. :lol:
Hittade en aluminiumprofil som passade exakt i längd mellan två befintliga fästen. Så jag bockade till den och skruvade fast. Blev riktigt bra faktiskt.

Bild
Är man bondraggare eller vadå? :lol:

Bild
Närmare stilstudie på montaget.

Bild
Här har det tillkommit lite kablar och ett relä. Provade att driva kompressorn direkt från original-kablaget. Gick sådär. Då tutade de långsamt. :lol:

Bild
Här är allt som syns utifrån. Nästan ingenting. 8)

Och nu, den stora frågan... Hur låter de?

[youtube]dJyWot4Ty5k[/youtube]
Här står jag i Frihamnen och väcker alla polska truckers. :lol: Här är förarrutan nerhissad. När den slutar tuta på filmen går säkringen. Man hör hur jag desperat trycker på tut-knappen när den har stannat. Åker sen på en mack och säkrar upp från 20 A till 30 A. Har dragit 6-kvadratskablar, så det är inte dom som brinner upp först iaf. :-)-)

[youtube]whERqtDnebg[/youtube]
Här e vi på Essingeleden. Närmar oss Fredhällstunneln. Nu är tutan uppsäkrad och rutorna upphissade. Dom sista två tutningarna e inne i tunneln. :lol:

Vad tycker ni då??? :-)-)
Cybermunk: Ja, det var antingen den här eller La Cuccaratcha. Valde då denna för jag tycker att La Cuccaratcha e lite väl uttjatad. :lol:

Brainy: Ja, de e väl så. Alltid retar de nån. :lol:

Crumpets: Jajemen. Bara å köpa! Jag hjälper dig att montera! :wink:

Kalle: Vem som hellst som kommer i min väg. :lol: Den är ju lite felande just nu. Nu har jag den här melodin som enda tuta. Men kompressorn är ju omkopplingsbar till enton. Tänkte då köra med enton som normal tuta och denna som lite specialbetonat. :lol: Vet inte riktigt vad du menar med riktigt kompressorhorn. Ala lastbil? Står på hemsidan att de e 115 dB iaf. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
"Man hör hur jag desperat trycker på tut-knappen när den har stannat"

haha desperat var förnamnet :lol:
Hade La Cuccaratcha på 360:in,döfräckt ju :-@
Det är bra sätt skräck bland dårarna i fjollträsk
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11