- sön 13 jul 2008, 23:22
Kan du inte läsa?
Tomas88 skrev:""Sen så kan man ju sticka ut nosen och titta lite ändå, så man själv ser om det är fritt utan att behöva förlita sig på en annan förares signaler"Som sagt, Jag skrev:man ser ju om det kommer en bil när man tittar ut lixom
Precis vad jag sa"
Sa du väl inte. Du vill ju att man skall gå efter vad någon annan anser som lämpligt ställe att köra om.
Det beror ju lite på vad man har för bil också. Antal hästar osv om det går att göra en säker omkörning
Kan du inte läsa?
Tomas88 skrev:""Sen vill jag återkomma till det jag sa innan. Naturligtvis fungerar din metod för att underlätta omkörning oftast men som jag tidigare skrev så kan man ju inte lita på att framförvarande förare just menar att det är fritt att köra om. H*n kan ju t.ex slagit på blinkersen av misstag eller kanske tom ämnar svänga höger (just som bla blinkersen är till för att visa).Quotar mig själv "
Just därför tycker jag att det är fel att hålla på med såna här hemgjorda signaler.
Hoppas du förstår vad jag menar.
sewe skrev:Feltolkas tror jag man inte gör om man nu inte blinkar hela tiden när man vill hjälpa den bakomvarande i en omkörningssituation, när jag kör det me tradarn så blinkar jag endast 2ggr, ingen chans att dom feltolkar det.