Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T5R
Detta låter onekligen intressant!
Hur gör man för att piffa upp sin 03:a till 05:a konsoll?
Skulle vara rikigt roligt att få sen en guide på hur man gör! Vad behöver man för delar? Pris och vart köper jag dem.
De fär helst inte kosta mer än 200Kr
Tack på förhand Ove.S
av CANBus
Tja!
Ove, jag får inte kommentera dig egentligen då jag tydligen bryter mot nån regel gällande diskussion kring ämnet. :???:
Men jag kan hjälpa dig fixa det här, jag har tillgång till CNC op maskiner och flerfunktonsfräs och även alborrmaskiner.
Jag skulle kunna göra detta gratis åt dej, men tyvärr är ställtiden i maskinerna det som kostar pengar.
Du köper grejjerna nya på Volvo: 750 kr för en sarg runt stereon, en HU-803 pris 8300 kr, CCM panelen kostar 3500 kr och mjukvaran för den 450 kr.
jag tänker gjuta sargen mot bakstycket så det kommer ta nån dag att ordna till med härdningen och sånt, du kan få ligga över hos mig om du bara betalar maten, extrasängar har jag så det är inga problem.
av T5R
CANBus skrev:Tja!
Ove, jag får inte kommentera dig egentligen då jag tydligen bryter mot nån regel gällande diskussion kring ämnet. :???:
Men jag kan hjälpa dig fixa det här, jag har tillgång till CNC op maskiner och flerfunktonsfräs och även alborrmaskiner.
Jag skulle kunna göra detta gratis åt dej, men tyvärr är ställtiden i maskinerna det som kostar pengar.
Du köper grejjerna nya på Volvo: 750 kr för en sarg runt stereon, en HU-803 pris 8300 kr, CCM panelen kostar 3500 kr och mjukvaran för den 450 kr.
jag tänker gjuta sargen mot bakstycket så det kommer ta nån dag att ordna till med härdningen och sånt, du kan få ligga över hos mig om du bara betalar maten, extrasängar har jag så det är inga problem.

Hej igen CANBUS. Jag har nu lyckats att införskaffa dessa delar på skroten. Kan du hjälpa mej att få till sargen som du lovat?

// Mvh Ove.S
av T-Röd
T5R skrev:
CANBus skrev:Tja!

Hej igen CANBUS. Jag har nu lyckats att införskaffa dessa delar på skroten. Kan du hjälpa mej att få till sargen som du lovat?

// Mvh Ove.S

Men vad jag förstår på canbus inlägg så går det inte så bra med en begagnade eller en som redan sitter i bilen :roll: kanske bara går att bygga om nytt? :roll: En fundering innan ni drar igång....
Användarvisningsbild
av Brainy
Den här tråden har sedan länge passerat sitt bäst före datum, varje gång det skrivs något mer så skapar den arbete till mig och inget konstruktivt sägs.

Låses
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Men kan nån klargöra, eftersom dom &a[…]

v60 polestar 2017 originalfälg

Hej, säljer dessa otroligt eftertraktade v60 […]

Motorn tappar kraft och dör.

Sökte lite på nätet. Finns lite om[…]