...

Moderator: Moderatorer

*pettson* skrev:VTI har ju provat produkten och är inte imponerade.
Har de? Jag tyckte du sade att produkten inte är testad.
*pettson* skrev:Olika Motorsällskap har varit inbjudna för demonstration av produkten och är ännu mindre imponerade.
Motorsällskap vill helst ha fri fart, klart att de inte imponeras av ett farthinder.
Det ser man ju inte minst i det här forumet.
*pettson* skrev:Har själv åkt lastbil med släp förbi motsvarande (NEJ jag körde inte) och det märks absolut inte ett smack mer än att du svagt kan höra att du passerat något. Det låter lika lite/mycket om du åker över med luckan stängd i det fallet. Så funktionen på större fordon är NOLL och intet..
Kanske var luckan stängd då, om du bara hörde att ni passerade den
och inte kände något? Du har ju själv sagt att Actibump inte fungerar.

Hur som helst, vi har redan konstaterat att Actibump bara känns
lite eller inget i en lastbil, och att lastbilar sänker hastigheten ändå.
Den funktion som är intressant är hur Actibump påverkar hastigheten,
inte hur den känns.

Man måste förstå vad syftet med farthinder i trafiken är,
annars är det ingen mening med att diskutera.
av *pettson*
Ja läs VTIs test.. den är lika bra som reklamen du läste... VTI läste dess konstruktion och beskrivning och tittade på den live. Och.. konstaterade att det inte finns några vetenskapliga underlag gjorda av oberoende källa..

Motorsällskap ja.. hur löd deras samlade åsikter? Var det fri fart.. eller var det den onödiga skaderisken på grund av utförandet?
Och.. har fällan installerats någonstans så som den beskrivs? För hittills tjatas det om att man kan åka mellan eller vid sidan av fällan. Men var fabrikanten än installerat den (för det är fabrikanten som installerar, inte kommunerna.) Så har man INTE lämnat utrymme på sidorna som räcker till det förfarande man anser att tvåhjulingar ska ta till.

Lastbilen ja.. fällan var öppen. Noll effekt.
Fällan var öppen för alla.. för det var så den var mest, då den sällan fungerade och stängde sej alls.

Funktionen ja.. alla funktioner har konsekvenser förutom dom önskade. Men inte ens dom önskade anges i sanning. När egenbroschyren skryter över den enorma sänkning som gjorts vid t.ex öresundsbron så stämmer inte en siffra mellan reklamens kalkyler och prognoser mot konsortiets egna siffror och prognoser. Egenreklamen som anges vara sann statistik överdriver rejält hur väl utfallet blivit.
Några konsekvenstester eller beskrivningar återfinns inte och har aldrig gjorts. Någon långtidsstudie som är opartisk finns inte heller.
Så det spelar ingen roll hur det vrids. Polerad skit är polerad skit oavsett hur vackert reklambladet är.
Har du någon länk till VTIs test av Actibump?
Det är lite dubbla budskap nu.
Är den testad eller är den inte testad?

Motorsällskap har jag redan svarat på. Jag
gillar inte att klumpa ihop folk som du gör,
men deras "samlade åsikter" om det finns någon sådan
är att det ska vara fri fart och inga hinder.

Hur du vet att fällan var öppen?
"Sällan" är inte samma sak som alla gånger.
Om ni inte kände något alls ligger det nära
tillhands att tro att den stängde sig.

Installation av produkter är ett samarbete
med beställaren. Om inte annat ska beställaren
besiktiga och godkänna installationen innan
full betalning erläggs. Så det går inte att
skylla ifrån sig och avsäga sig allt ansvar.
av *pettson*
Motorsällskap är inte ihopklumpade och dom verkar inte för fri fart eller hinderlösa samhällen. Men det är klart att är det din ståndpunkt så är allt orimligt totalt rimligt...

Hur vet jag att fällan var öppen? Tja.. den var ju öppen i 6 veckor och har varit öppen lång lång tid i olika omgångar på grund av tekniska fel trots att det är tillförlitligheten självt enligt tillverkaren.. och även om jag inte körde långtradarekipaget så är jag inte synskadad. Fållan syns med god marginal, särskilt när den är öppen .. Den stod öppen när vi åkte åt andra hållet med.. öppen helt utan trafik.

I övrigt får du tro exakt som du vill. Sök och du skall finna så att säga.
Nu var det ju du som klumpade ihop motorsällskap och pratade om deras "samlade åsikter" inte jag. Konstigt att i ena inlägget klumpar du ihop olika motorsällskap, i nästa backar du från det. I vissa inlägg är Actibump otestad, i andra är den testad av VTI, fast det finns ingen länk att backa upp det med.

Bara för att fällan står öppen när det inte är trafik betyder inte att den fortsätter vara öppen när det rullar trafik över den. Om ni inte kände något alls är det mycket möjligt att den stängdes då.

I övrigt finns ingen anledning att tro en massa. Tror gör man i kyrkan. Söker man på Actibump ser man att kunderna är supernöjda och folk står på kö för att få köpa. Den är t.o.m. bättre än reklamen, helt fantastiskt.
av *pettson*
Fortsätt drömma..

Luckan ska vara stängd. ALLTID när den inte jobbar. Den fungerar inte så att den stängs för folk som är laglydiga. Tvärtom.. den öppnas om du inte är laglydig.
Den stod permanent öppen.. den var trasig som vanligt.
Visst är kunderna lyriska? Stämmer siffrorna med? Och visst står kunderna och köar i hela världen?
Eller ja.. produkten har provats i några kommuner som visningsanläggningar. Öresundsbron är första kunden i princip. Och.. hur blev resultatet där egentligen? Enligt kunden på ett sätt i ett visst fartintervall.
Enligt säljande företag är allt lysande rakt över..

Resultat enligt VTI
Utvärdering Edevas Acti bump utvärderades under 2010-2011 i Linköping där ett hinder installerades. Bland annat gjordes före- och eftermätningar av hastighet. Mätningarna gjordes vid ett tillfälle ca en vecka innan installationen samt vid ett tillfälle strax efter installationen. Resultatet man fick var att andelen bilar som låg över 35 km/h, gällande hastighetsgräns var 30 km/h, sjönk från 50 % till 30 %. Samtidigt ökade andelen bilar som hade en hastighet under 30 km/h från 20 % till 40 %. Man såg ingen förändring bland bilister som körde mellan 30-35 km/h (Lingegård, 2011).

Jag är inte impad på nåt sätt.. men riktigt så såg inte tillverkarens reklamsiffror ut. Eller hur var det nu..
*pettson* skrev:Jag är inte impad på nåt sätt..
Det visste vi redan.

Frågan var om VTI är imponerade, inte om du är imponerad.
Du sa att VTI har provat produkten och du påstod att de inte
skulle vara imponerade. Men något sådant står det inget om.

Det är över huvud taget inte VTI som testat produkten,
de rapporterar bara resultatet av någon annans studie
(Lingegård 2011) och lägger ingen värdering i det.

I övrigt behöver vi inte drömma, det är bara att läsa
statistiken som du själv citerar. Den visar tydligt
att hastigheterna sänks om man installerar Actibump.

Då var det utrett.
*pettson* skrev:hur blev resultatet där egentligen?
Det har jag redan visat, men jag gör det gärna igen.
Repetition är kunskapens moder och ingen kan låta
bli att imponeras av siffrorna.

Fortkörningar vid Öresundsbron
Bild
*pettson* skrev:Visst är kunderna lyriska? Stämmer siffrorna med? Och visst står kunderna och köar i hela världen?
Ja, kunderna är lyriska, siffrorna stämmer och folk står på kö
för att få köpa. Verkligheten överträffar t.o.m. reklamen, helt otroligt.
av *pettson*
Du ser världen på ditt eget sätt. Den saken är helt säker. Och nej.. kundernas siffror visar inte alls så höga världen som leverantörens. Men vad säger jag.. kunderna.. KUNDEN menar jag. För det är ju en enda av tre sålda som inte är deras egna provanläggning. Uppsala och Linköping är statsfinansierade utvärderings experiment med noll utomstående statistik och Öresundsbron är tillverkarstatistik taget under en mycket mycket kort period. Ingen har någon tillförlitlig långstudie så det blir inget sålt. Vti rapporten konstaterade exakt just att det inte finns någon tillförlitlig statistik. Vti var med och skulle få ta del av Linköpingsanläggningen och har ändå ingen fin statistik att rapportera ännu. Man har öppnat ett nytt projekt och ännu finns inga övertygande data, hade det funnits så strålande data hade projektet avbrutits och kommunen hade idiothandlat på sej fullt med anläggningar.
Eftersom vissa tror att det här är något vetenskapligt bevisat för att tillverkaren slår sej för bröstet, så kanske det är dags att visa hur Linköping ställer sej till det hela.
Kan väl inte påstå att man är så heta på gröten?
https://www.google.se/url?sa=t&source=w ... FqJoFzdOLg

Företaget då? För att ha vikt hela världen framför sina fötter och för att ha enormt många kunder med 500.000kr per anläggning så kan det tyckas lite märkligt att omsätta 3.3 miljoner bara och dessutom sakta gå back..

Nej det här kan bli hur många sidor som helst. Det enda vi kan enas om är att vi är oense. Min åsikt är att det är en skräpprodukt då den sållar ut endast bilförare och det verkar inte bättre än att kommunerna håller med då produkten funnits sen 2010 på marknaden men uppenbarligen inte säljer alls knappt... som tur är verkar kunderna se rakt igenom fantasistatistiken som dom matats med. Kanske kommer det något innovativt i framtiden. Nåt som påminner ALL trafik och som inte är en potentiell olycksrisk i sej..
*pettson* skrev:Öresundsbron är tillverkarstatistik taget under en mycket mycket kort period.
Från grafen kan man utläsa att det är statistik från 2012–2015.
Jag vet inte vad du menar med långstudie, det måste vara 30 år då eller.
Som alla kan se är det ofattbart höga värden, mycket högre än leverantörens.
*pettson* skrev:Kan väl inte påstå att man är så heta på gröten?
https://www.google.se/url?sa=t&source=w ... FqJoFzdOLg
Inte? Det står att de anmäler sitt intresse...
Konstigt att kalla det "skitprodukt" och sedan länkar du in ett dokument där en kund vill ha mer.
*pettson* skrev:Nåt som påminner ALL trafik och som inte är en potentiell olycksrisk i sej..
Hastigheterna för alla fordonstyper sänks.
Någon risk föreligger inte för de som kör som de lovade när de fick körkortet i handen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]

Börja med en sån https://www.amazon.se/[…]