Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om man är miljömedveten eller inte har nog inte mycket att göra med plånboken tror jag. Hurvida den miljömedvetne har råd att leva fullt ut enligt sin ideologi är en annan fråga.
Verdi skrev:Helt klart är XC90 en lyckad skapelse som är lite spännande på ett sätt som åtminstone jag inte tycker Volvo brukar vara. Men handen på hjärtat. Nog skulle de allra flesta som är någorlunda bilintresserade välja en X5 M50d eller X5 50i före en XC90 T8. Att någon "rik snubbe på gräddhyllan" försöker impa genom att vara "miljömedveten" med en T8 hör väl inte hit? Eller? Inte för mig i alla fall.
T8:an är mycket mer intressant ur väldigt många aspekter. Inte dels att man kan köra en kortare sträcka på enbart el. Den känns mycket mer modern och sofistikerad än X5:an. T8:an och XC90n har en del fans på de diverse BMW forum som jag följer, sett att några beställt T8a:an.
Misstänkte det. Då är det heller ingen stor skräll att du valde en T8 :wink: Men jag förstår dig i detta fall, även jag hade troligen valt en T8.

Det jag tror även att Verdi och syftar på är att de som väljer just mellan de största modellerna är ute efter mycket körglädje. På samma sätt som de som väljer Porsche Cayenne.
Dessutom är jag helt övertygad om att bilmärket väger väldigt tungt här. Likt att du bara kör Volvo är det troligen många som aldrig skulle köpa en XC90 för att det är just en Volvo, det kvittar helt enkelt hur bra bilen är.
Du har säkert rätt! :wink:

Däremot har jag inget emot BMW eller de andra tyskarna. Tvärt om faktiskt. Har kört bl.a flera nya BMW under längre perioder och det har varit trevligt! :D

Även Tesla Model S har jag kört och det är nog den bilen som faktiskt låg bäst till efter XC90 T8. Måste säga att Volvo har lyckats extremt bra med lyxkänslan i bilen. Jag tycker att den upplevda lyxkänslan och kvalitetskänslan i bilen är lika hög eller högre än t.ex Range Rover Sport.
Jag kan bara hålla med. Nya XC90 är en absolut fullträff på den punkten. Den ENDA invändningen jag har på XC90 är drivlinan i D5. För tunn för biltypen och storleken och framför allt jämfört med de tyska 6-cylindriga dieslarna i mina ögon.

Gissar att denna motor kommer göra sig bra i kommande V90/V90CC.

Jag skulle inte bli helt förvånad om till nästa år en D6 dyker upp :-)-)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]