Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

HAHA! Det känns som att du är som jag, fast skillnaden är att du har möjligheten att faktiskt byta bil medan jag bara fönstershoppar varannan månad. :lol:
Jag ser den här annonseringen som fönstershopping...
Lövet skrev:Kom på att jag gjort en svart grej till. Ingen dip dock utan 100kr plastfilm på eBay. Volvo anser ju tydligen inte att man ska lasta i V60 för varför sätter de annars stötfångarskydd på V70 men inte V60? Behovet är ju ännu större med så trång öppning att man slår i allt. Vilket föregående ägare mycket riktigt har gjort...

Lösning = stötfångarfolie från ebay.de. Vet inte om det här är en bra eller dålig variant, den var rätt fipplig att få dit och blev inte 100% bra i vecket mot luckan men vad fasen, det ser bra mycket bättre ut än innan. Med stängd lucka ser den helt perfekt ut.
IMG_2471.JPG
Finns folie i vit? Kan du länka till säljaren?
Nu idag fick röda faran ny ägare.

Sammanfattningsvis är V60 fortfarande en riktigt härlig bil, D5an är en charmig motor men automatlådan är verkligen genuint usel.

Inte omöjligt att det blir en V60 igen men i så fall med något mera utrustning och manuell låda.
Sedärja! Smärtfri affär?
Hemligt vad nästa objekt blir eller är det ännu oklart?
Smärtfri affär när man väl fått rätt spekulant på kroken. Många drömmare och skambjudare på vägen men jag har fått så pass bra näsa för vilka de är att jag inte längre svarar på deras mejl. Själva affären var över på mindre än en timme där den mesta tiden gick åt att byta däck då spekulanten inte ville ha 18-tummarna utan 17 originalen. Det gör mig ingenting, nu har jag en uppsättning Cratus att antingen sälja eller sätta på nästa bil om det blir en Volvo.

Nästa bil har jag genuint ingen aning om vad det blir. Det finns massor av faktorer att ta höjd för såsom om vi ska ha 1 eller 2 bilar framöver. Tjejen ska börja jobba och själv ska jag vara pappaledig under våren. Vilken bil/bilar är lämpligast för det osv. Om tjejen ska åka behövs varken automat eller utrustning då hon är helt ointresserad av sådant. Ska jag ha bilen själv är jag definitivt intresserad av det :wink:
Ny bil inköpt. Den här gången fick förnuftet stanna hemma. Den nya är dyr, opraktisk, tysk och med alldeles för mycket motor.

(Bilder och info kommer nästa vecka när jag hämtat bilen :twisted: )
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Bromsok kärvar

Helt plötsligt kärvar bromsok hö.ba[…]

Jo har tänkt på det med men hoppas p&ar[…]

Hej Håller på med spacers, fälga[…]

Lyfter denna tråd och undrar om man kan spel[…]