Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lrsn93 skrev:
oldtimersmc skrev:Du bör ändå kolla "rimligheten" i dragningen så att du upplever att de sitter där de ska så att vi sen skall kunna komma överens om huruvida slang x skall sitta övers eller nederst på den "blå" kopplingen

Ja precis , men du är ju vilken slang av dina som är kopplade på termostaten, i mitt fall är det den översta som är till termostaten
Undrar så på vad det kan vara om det inte är slangarna hmm... ??:-/
Ja då är det luftning som gäller, dvs tömma sys totalt och sen fylla sakta sakta sakta...

Du har bytt termostat och enligt din egen utsago så såg den kass ut, och då e re den som e boven.
att det strular nu kan vara Murphy lag som träder in "att om något kan gå fel så kommer det att göra det" dvs slangförväxling för snabb fyllning mm mm mm
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
Ps du kan ringa mig på jobbet i morgon fm 055034614 svarar jag inte på det numret så testa med 588 som slutnummer
är på plats från 0530-1400
Hej ! Minns jag inte helt fel, så är det den givaren som sitter bakom insugslangen som går till luftfiltret. Du ser den vid plastkåpan som täcker motorn går inte att missa givaren sitter förvånansvärt bra till
av Lrsn93
Cox skrev:Hej ! Minns jag inte helt fel, så är det den givaren som sitter bakom insugslangen som går till luftfiltret. Du ser den vid plastkåpan som täcker motorn går inte att missa givaren sitter förvånansvärt bra till Bild

Okej kollar det Cox :)
Du vet inte hur slangarna ska sitta då? Känns som dom sitter fel? Hmmm..
Har varit nere i garaget idag och kollat
Dom här kablarna
Bild

Ingen va skavd på vad jag kunde se,
Kollade även upp lite sensorer
Bild

Bild

Men ingen av dom va motortemp sensorn,
Slangarna jag pratade om tidigare ser ut som dom sitter rätt.
Provade att byta med det såg inge bra ut :o
Bild

Tappade ju då ut en del vatten, och fyllde på igen sakta sakta..
Men lika förbannat så kommer den upp..
Bild

Vad ska jag göra? :cry:
av Lrsn93
TommyP86 skrev:Nolla felkoder? Vad har du för temp när du är ute o kör nu då?
Har ingen tempmätare...
Finns ingen felkod förutom när larmet kommer upp på skärmen,
Tar ca 20-30sec innan det kommer upp,
Allt fungerar perfekt tills felmeddelandet kommer upp, då slutar värmen att komma och fläktarna rusar-.-
Då behöver du sätta i antingen en autocom, bosch eller lämpligen vida för att övervaka vad som händer. Eftersom fläktarna får full fart gissar jag på högtemp, eller orimligt värde. Säkert givare. Förr satt givaren i termostathuset, kanske inte på din?
Tempmätare i instrumentet kan du ändå inte använda, den är "oärligt programmerad"
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940