Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja, det där var ju inte mycket faktiskt. Hade jag gjort liknande på min bil(förut) så hade väl kärlet varit fullt :mrgreen: (peppar peppar verkar min ha slutat läcka helt och hållet nu!)

Btw, byter du inte oljepluggen också? Eller dom kanske är mer rejäla på rödblockarna? Vitblockarna är dom väldigt platta på, plus att dom har en grop i mitten = minimalt med matterial = runt huvud garanterat :roll:
DayDreamer skrev:Det var inte så jätte mycket olja den hade läckt men nog för att det ska vara störande.

Gött med lite ny olja och glykol :D
Nej, hade det varit på vinterbilen hade jag nog inte brytt mig i detta skedet, men finbilen skall vara torr! :wink:

Jepp, skadar aldrig att byta olja och glykol. :-)-)

Lucif3r skrev:Ja, det där var ju inte mycket faktiskt. Hade jag gjort liknande på min bil(förut) så hade väl kärlet varit fullt :mrgreen: (peppar peppar verkar min ha slutat läcka helt och hållet nu!)

Btw, byter du inte oljepluggen också? Eller dom kanske är mer rejäla på rödblockarna? Vitblockarna är dom väldigt platta på, plus att dom har en grop i mitten = minimalt med matterial = runt huvud garanterat :roll:
Nej det är ju inte så jättemycket, men mycket nog för att jag ska reta mig på det! :P

Gott att din håller tätt! :)

Oljepluggen är en rejäl sak på rödblockarna, den håller nog längre än själva bilen skulle jag tro... :lol:
White skrev:Var en tur till Biltema i dag för att uppgradera min verktygsarsenal, blev en hel drös sexkantshylsor. :)

Bild
Hoppas att dom fungerar någorlunda ok för dig :) själv har jag dåligt tycke om biltemas hylsor.
DayDreamer skrev:Hoppas att dom fungerar någorlunda ok för dig :) själv har jag dåligt tycke om biltemas hylsor.

Det beror helt på vilka man köper. Köper man dom billigaste gjorda i alu-folie så är det klart att dom inte pallar något(ingen exklusivt för biltema, gäller alla ställen och märken), men köper man deras mer "exklusiva" hylsor i riktigt material(brukar oftasts ha 10 års garanti) - och använder dom rätt - så är det inga som helst fel på dom. :)
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 291
Tips få ut ABS givaren fram

Va nog inte fel på givaren ... visar fortfar[…]

Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]

V70 2009 DSTC problem!