Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Amarace
En Saab 93B ser det ut som (eller kaaanske en Saab 93, men tycker rutlisten ser ut som att det är en B)
av Amarace
Hmm, en saab 92 har ingen kromlist på rutan (delad ruta) och sen har den en låscylinder nedanför handtaget, medans en 93B ser ut om på bilden.

Eller har mina Saabkunskaper helt gått åt skogen eller blitt förvrängda?
Användarvisningsbild
av vetten
Amarace skrev:Hmm, en saab 92 har ingen kromlist på rutan (delad ruta) och sen har den en låscylinder nedanför handtaget, medans en 93B ser ut om på bilden.

Eller har mina Saabkunskaper helt gått åt skogen eller blitt förvrängda?

Front och huv var iallafall typisk Saab 92 men vad vet jag ?:-/ Bilden är tagen på en skrot så det kan ju vara lite hopplockat skrot som hamnat ihop. Det kan ju vara så att någon tidigare ägare "moderniserat" sin 92: med nyare dörrar eller så. Jag vill inte utge mej för att vara någon Saabfantast utan snarare så har jag aldrig gillat märket :mrgreen: Tycker väl inte att detta är en anledning att börja en onödig diskussion utan låt oss fortsätta med en i övrigt trevlig tråd. Så kom igen med en ny bild istället för att tjafsa :-(O) :-)-)
Ska se om bilen finns kvar om jag passerar skroten vid tillfälle så att jag kan fota det som finns kvar, om den inte redan är pressad.
av Amarace
Det var inte för att tjaffsa, jag struntar i vem som lägger upp bild eller får rätt, men eftersom du ville ha modellen är det väl bra om modellen blir rätt?
Eller iaf att man själv är säker på modellen om man lägger upp en bild.
Nog kan det vara en 92, men just listen runt rutan som syns är jag rätt så säker kom på just 93B.
Är ingen Saabexpert jag heller så jag kan mycket väl ha fel 8)

Jaja, strunt samma, upp med en ny bild Funk :)
Användarvisningsbild
av vetten
Amarace skrev:Det var inte för att tjaffsa, jag struntar i vem som lägger upp bild eller får rätt, men eftersom du ville ha modellen är det väl bra om modellen blir rätt?
Eller iaf att man själv är säker på modellen om man lägger upp en bild.
Nog kan det vara en 92, men just listen runt rutan som syns är jag rätt så säker kom på just 93B.
Är ingen Saabexpert jag heller så jag kan mycket väl ha fel 8)

Jaja, strunt samma, upp med en ny bild Funk :)
Tja när jag skrev modellen så menade jag ju kanske inte så precist utan inte bara Saab utan typ 92 eller 93 osv. Jag Googlade lite på just Saab 92 och 93 igår och är faktiskt överens med dej om det där med dörrlåset och listerna som man ju kan se på 93:an, men som jag skrev så gick jag enbart på huven och grillen som ju är ganska typisk på 92:an. Så eftersom den låg på en skrot så kan det ha blivit ett hopkok av delar som hamnat ihop, men alla hade samma färg och såg ut att höra ihop. Det var naturligt vis inte min mening att komma med en felaktig uppgift om bilmodellen och inte att vara grinig mot dej heller, så förlåt mej det ska inte upprepas :oops:
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 275

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Nästa elbil från Volvo?

Spännande med dörrarna, finns inget […]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel