Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:Äh, lite avgasförgiftning har ingen dött av....
Äh, det oroar mig faktiskt inte för! :lol:
Jag har överlevt värre, läs; våran förra "förstabil", en BMW 318I -08, röd sedan NNR21*, den luktade oljeraffinaderi både på ut- och insidan sista åren vi hade den :lol:
Nog för att Blå luktar lite bränd olja ibland , men ovanstående skit fick man ju nästan ont i huvudet av tidvis! :shock:
av Lillarapunzel
Passade på att krypa under Blå idag (ja, jag är så liten att jag utan problem kan göra det utan att för den skull ligga och kräla på rygg!) för att se hur det var ställt med avgasröret egentligen. Och alltså, herregud! :shock:
Blå är ju rent allmänt helt rostfri, iaf på allt det blåa som man ser. Men under var visst den inte lika rostfri... :roll:
Vad gör man åt detta? (I)

Bild
av Lillarapunzel
White skrev:Skrapa, stålborsta, avfetta och sist underredsbehandla. Kan säga att det är ett jävla jobb!
Fy fan, får ont i knäna bara av att höra det där :shock:
Vad kostar det att få någon annan att göra det? :lol:
Användarvisningsbild
av garinge
Klart det rostar, det är undertill en bil,utsatt av salt, vatten och ja allt sånt... och sen är bilen 20år gammal, så då finns det ... :)

blir lätt billigare att göra själv, dyrare om någon annan ska göra det, men du fokuserar på helt fel del att börja med den blåa... börja under huven först.. :)
av Lillarapunzel
garinge skrev:Klart det rostar, det är undertill en bil,utsatt av salt, vatten och ja allt sånt... och sen är bilen 20år gammal, så då finns det ... :)

blir lätt billigare att göra själv, dyrare om någon annan ska göra det, men du fokuserar på helt fel del att börja med den blåa... börja under huven först.. :)
Vad kamremmen beträffar har vi redan bestämt att vi ska ta det i slutet av september - oktober efter semestrarna. Då får vi nog också en tid mycket snabbare. Så det felet är jag redan väl medveten om. Annars är det väl detta + att den luktar bränd olja som bekymrar mig mest....
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Så jäkla skönt att ha en bil som knappt har en rostfläck undertill :-)-) Typ bara alla bultar som är rostiga(vilket iofs är nog irriterande), och ena främre länkarmen har rätt mycket ytrost också, men den har nog suttit där i 100 år typ :lol:
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 159

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]