Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Vi har förresten äntligen "bestämt" oss nu. Det blir ingen Porsche, det blir ingen BMW cab, det blir ingenting roligt alls :roll:
Enligt frun så ska vi ha en V70 II och enligt mig så ska vi ha en V50. Får se vem som vinner... skiljer ungefär 65 tkr.
Vi har satt deadline omkring nyår så vi har ett litet tag på oss att bestämma oss i alla fall.

/Anders
Är man inte i behov av lastutrymme så hade jag lätt valt V50. Mycket snyggare enl mig.
Jag har köpt mina dioder på Biltema. Deras "vita" som lyser mer blått egentligen. Har fungerat över ett år nu iaf.
Annars har jag inget annat förslag. Vill du bara ha så billiga så möjligt så ska du nog ändå välja vanliga glödisar.
V70II ser ju förvisso riktigt fet ut i vissa färger. Vit med tonade rutor och takvinge gets me going i alla fall 8) Annars håller jag med thomas. En v50 kan bli så grymt mycket sportigare. Med en t5a rör den ju bra på sig också :D
Läs och häpna. Jag har skruvat, på Saaben!!! :-O)

Sen senvintern någon gång så har backljuset vägrat att tändas i tid och otid när jag lagt i backen. Givetvis så har inte parkeringssensorerna fungerat heller eftersom de får sin signal från samma givare.

Så nu när besiktningen hägrar i nästa vecka så fick jag äntligen tummen ur, plockade fram verktygen och stegade ner i garaget!

Den nya givaren:
Bild

Tanken att använda spärrskaft och tändstiftshylsa fick jag dock ge upp rätt så snart när jag insåg vart givarens plats på växellådan är. Inte ens någon idé att rita en pil för den syns inte långt där nere i mörkret:
Bild

Efter mycket om och men, och faktiskt inget svärande så lyckades jag komma åt och få loss den med en fast nyckel. Den gamla underst:
Bild

Hoppas det löste problemet.

/Anders
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 78

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]