Moderator: Moderatorer

Återigen varit otrogen mot bilen genom att åka till Bilia och spana på ny bil. Ligger förstås något år fram i tiden men lika bra att börja planera.
V60, snyggast hittills av Volvo. Men horribelt bagageutrymme.
XC60, dåligt med bensinmodeller, kort bagage.
V70, fortfarande lite "gubbig" i min bok men bagaget är enormt, bilen är klassiskt snygg och 2.5FT har optimeringsmöjligheter...
Åh, dessa bekymmer.

Gjorde iallafall blåa bettan glad med en full tank etanol. En tvätt ska vi nog lyxa till det med framöver också.
Idag blev det lite förändringar i värmesystemet, ökade fläkthastigheten på Autoläget ett snäpp, fördelade luften 60-40%.
Värmen är liiite sämre i XC90 än V70 tycker jag (större kupé?).
Ändrade Ljusvredet så jag kan stänga av ljuset helt om jag vill. Bra vid tomgång då man läser av bilen osv.
Tagit bort automatiska starten av bakre torkare vid iläggning av backen. Fyllt på nästan 4 l Sporarvätska.
Tror faktiskt att min evaporatortempgivare har fått flunsa eller nå´t, den står helt på 3,5 ¤.
Visst saknar man garaget så här års.....glömde förstås att titta på larmorsak då jag lade en "duk" på framrutan och klämde fast flärparna i dörrarna, det tyckt hon inte om. Fick pallra mig ut i snö o kyla o rycka bort det, sedan har det varit lugnt med larm.
Peppar peppar....
Och där fick jag ett guldläge med sportpedaler till V50. Dumt att hålla i pengarna när det är så billigt... 8)
av Humle
csidus skrev:funderar på hur jag ska fästa kupèvärmaren på bästa sätt i min S80 har ni något bra tips
Samma problem här!
Slimmad kupévärmare i jättekupé borde vara enkelt...
Dela gärna med er av goda idêer :)
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 1912
Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]

Var sitter Volvo On Call batteriet i bilen och vad[…]

Fläkten bryr sig inte om hur varmt du tycker […]