...

Moderator: Moderatorer

Ja med tanke på att högerregeln i det här fallet gick att bevisa medans hastighetsöverträdelsen enbart var en beräkning så har dom ju faktiskt lagt ganska stor skuld på MC-föraren. Skulle du kunna bevisat hastigheten på samma sätt som det är bevisat att han kom från höger skulle det kanske varit så att du helt hade sluppit skuld eller blivit tvärtom med 1/3dels skuld för dig.

Med kamera nu så behöver du kanske inte vara så superförsiktig. :)
joel80 skrev:Ja med tanke på att högerregeln i det här fallet gick att bevisa medans hastighetsöverträdelsen enbart var en beräkning så har dom ju faktiskt lagt ganska stor skuld på MC-föraren. Skulle du kunna bevisat hastigheten på samma sätt som det är bevisat att han kom från höger skulle det kanske varit så att du helt hade sluppit skuld eller blivit tvärtom med 1/3dels skuld för dig.

Med kamera nu så behöver du kanske inte vara så superförsiktig. :)

Precis :)

En tanke bara... När det nu är klarlagt att motparten haft för hög hastighet, blir det böter eller dyligt från Polisen? Tänkte om försäkringsbolagen rapporterar detta?

Ja, kameran är snart beställd :) Nu när jag får tillbaks 1000:- av självrisken så går dem till kameran =)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]