Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Såg här i din projekttråd att du monterat vinge (R-vinge) på din S70.
Har en R-vinge ligger som jag ska montera på min S70, Tänkte om du ville avslöja vad du
körde på för mått och lim till vingen ?
Måtten från kanten osv ? För såg du mätte med talmeter på ett ungefär?
För såg du fått vingen i bra "position" på bakluckan.
Är en R-vinge jag ska montera på min S70..
Jättetacksam för svar!
tusse92 skrev:Såg här i din projekttråd att du monterat vinge (R-vinge) på din S70.
Det är ingen R-vinge. Utan en helt vanlig S70 orginalvinge som går att få tag på hos vilken bilskrot som helst. Alt blocket, tradera osv..
tusse92 skrev:Har en R-vinge ligger som jag ska montera på min S70, Tänkte om du ville avslöja vad du
körde på för mått och lim till vingen ?
Måtten från kanten osv ? För såg du mätte med talmeter på ett ungefär?
Jag återkommer med exakta mått hur den är ditsatt.
Som du ser, om du tittar lite tidigare i tråden så är den INTE limmad, utan sitter med dubbelhäftande tejp och metallklammer. Org artnr finns längre bak i tråden på monteringssatsen. Rekomenderar att du köper monteringssatsen då det blir nytt och fräscht och sitter som berget.

Hoppas det var lite svar på dina frågor. Återkommer som sagt med exakta mått för hur den sitter på bakluckan.
(Ett hett tips är även denna tråd där monteringen diskuteras: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 59#p613159)

/Ticken
Lite mer bilder.

Köpte däck på dackonline.se - Snabbt levererat (som alltid iof) och bra pris!
Bild

Det inhandlades nya fjädrar från http://www.vparts.se. Det blev en sänkning på 40mm bak & 60mm fram. Minst sagt stor skillnad mot orginal. Det ska dock tilläggas att dom inte ligger löst i fjäderbenen i fram, vilket är skitbra för sbp har en tendens att gnälla på sönderkapade biltema fjädrar som hänger rakt ut när man släpper spänningen på hjulen.
Bild

Köpte även nya centrumkåpor & sånna där täckbrickor för torkaraxlarna för strålkastarna i fram..
Bild

Odysseus-kopia. 18"x8".
Bild

Tillbaka till bilen - Nytt är fräscht.
Bild

Och resultatet. Lågt och jämnt.
Bild

Bild

/Ticken
  • 1
  • 6
  • 7