Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:Om nu någon tror att KVD bilarna är sämre än handlarnas bilar, så ack vad lurade ni blir, samma typ av bilar 90% leasingbilar, vad handlaren gör är att lämna in bilen på rekonditionering för 1200-1500kr det är det som skiljer och sedan lämnar man också 3-6 månaders beg-garanti
KVD bilarna jag har kikat på har haft parkeringsskador, skrap, spruckna kofångar, inredningsdetaljer som fattas och brännhål rakt igenom klädseln på stolarna, repor i hela instumentpanelen, skrapade fälgar, däck som är slut osv. Det var iofs X5, X3, Q5, Q7, XC90

Hur fixar rekondaren det för 1200-1500 kr, tala om det så ska jag lämna in min bil där :shock:
av Steff 99
Vet inte hur det ser ut, men i en intervju med KVD för någon månad sedan så var trenden enligt dom att prisnivån var påväg ned och att man skulle kunna förvänta sig en sänkning på ca 10% till senvåren.
Orsaken var att det ligger en massa nybilar i röret för leverans, samt att många VAG bl.a har väldigt långa leveranstider.
När dessa bilar levereras kommer det ut många 3 åringar på beg-marknaden.
av Lövet
CalleV70 skrev:Nå, om vi nu utgår ifrån KVD, är det uppe eller ner med prisbilden sedan ett år?
Det är bara att glömma att priserna skulle vara på väg upp. Däremot kanske de faller lite långsammare under vissa perioder. Det enda man kan vara säker på vid bilköp är att den enda riktning som värdet har - är neråt.
av Moody
andreas_lofgren skrev:Jag kan inte låta bli att le lite åt priserna som diskuteras här. Jag köpte precis en V70 3.2 (visst, jag vet att motorn inte direkt är hetast på marknaden) men jag kan köra fram och tillbaka till månen för mellanskillnaden mot en diesel med tanke på vilket pris jag betalade för den.

Folk borde börja räkna själva vad som är mest lönsamt och inte bara springa benen av sig till dieselbilar och sedan betala överpriser för dem. Att betala över 50% för en 3 år gammal bil är vansinne enligt mig.
Andreas, inte nöjd med bilen eller? :wink:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=10&w=3
av Lövet
Den går inte in i garaget. Kanske något man borde kollat först...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:Den går inte in i garaget. Kanske något man borde kollat först...
På vilket sätt? Jag har litet garage men det funkar om man backar in bilens i stället för att köra in den
av Lövet
VolvoB20 skrev:
andreas_lofgren skrev:Den går inte in i garaget. Kanske något man borde kollat först...
På vilket sätt? Jag har litet garage men det funkar om man backar in bilens i stället för att köra in den
Jo visst, den går in rent fysiskt (om man fäller in backspeglarna) men jag kan knappt röra mig runt bilen när den står där inne. Jag är inne på att istället skaffa något i V60, 3-serie, A4-storlek istället.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]