Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pm922
Som vanligt i en stor Volvo, grymt sköna stolar. Chassit känns tight men inte överdrivet guppigt, åker ju iofs på mjuka vinterpuckar just nu och har bara hunnit åka 10 mil hittils. Varken fru eller barn har gnällt heller :lol:
Användarvisningsbild
av rdesign11
lobbysleeper skrev:Hoppsan, ikväll kom min bil in "på banan" och tillverkas nu, bara hoppas den snabbt hittar hem till min ÅF närmsta veckan. :D
Gött för dig. Dem jobbar ju skift så det bör väl inte ta sådan tid :)
av anderc
rdesign11 skrev:
lobbysleeper skrev:Hoppsan, ikväll kom min bil in "på banan" och tillverkas nu, bara hoppas den snabbt hittar hem till min ÅF närmsta veckan. :D
hämtade min idag kl 14. Är nu uppe i 9 mil. Så sjukt nöjd. Bilder utlovas snarast.
Användarvisningsbild
av FWH
Var ligger motor varvet på högsta växel (man / aut) i 110 km/h i 2.5 FT?

Tack :D
Användarvisningsbild
av rdesign11
anderc skrev:hämtade min idag kl 14. Är nu uppe i 9 mil. Så sjukt nöjd. Bilder utlovas snarast.
Mycket fin färg du valt. Klart bilderna skall fram :)
av lobbysleeper
rdesign11 skrev:
Synd att inte ÅF också jobbar i skift med att göra bilarna leveransklara :wink:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
FWH skrev:Var ligger motor varvet på högsta växel (man / aut) i 110 km/h i 2.5 FT?

Det är det fina i kråksången. I 90 ligger den på låga 1500 och i 110 på ca 1800. Som en diesel som sagt. Grymt tyst.

i 70 km/h på sexan så ligger jag på ca 1000 rpm och det går faktiskt att accelerera med sexan från riktigt låga varv tack vare vridet i motorn. Sedan 2009 fick 2,5FT en längre sexa (överväxel) jämfört med den gamla 2,5FT som hade en sexa som är som dagens femte växel.

Bästa kicken får man dock genom att peta i trean i 90 och från ca 2800 rpm köra hela vägen upp till 130-140. Grym flexibilitet och bra skjuts i motorn utan att det känns plågat. :D Njutning för själen
Användarvisningsbild
av FWH
Emiljonsson7 skrev:
FWH skrev:Var ligger motor varvet på högsta växel (man / aut) i 110 km/h i 2.5 FT?

Det är det fina i kråksången. I 90 ligger den på låga 1500 och i 110 på ca 1800. Som en diesel som sagt. Grymt tyst.

i 70 km/h på sexan så ligger jag på ca 1000 rpm och det går faktiskt att accelerera med sexan från riktigt låga varv tack vare vridet i motorn. Sedan 2009 fick 2,5FT en längre sexa (överväxel) jämfört med den gamla 2,5FT som hade en sexa som är som dagens femte växel.

Bästa kicken får man dock genom att peta i trean i 90 och från ca 2800 rpm köra hela vägen upp till 130-140. Grym flexibilitet och bra skjuts i motorn utan att det känns plågat. :D Njutning för själen
Tack!

Låter kanon bra. Har hittat en bil som jag ska provköra imorgon.
Denna ligger klart bra till... :D
av sandberg
Vad har du för utleveransdatum just nu? Fick precis reda på av min ÅF att min är på Banan just nu! Prel. leverans 21/12, men vågra man hoppas på att det blir tidigare?
av lobbysleeper
Har inget lev.datum.
Men ska be säljaren om han kan prioritera min bil i leveransverkstan.
Får jag bilen inom 1v är jag nöjd.

Från bana till åf tar väl inte mer än 5 dagar kanske. Sen ska ju åf dona med bilen, är väl där man kan försöka tjäna in tid.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Dett[…]