Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:
hansjkpg skrev:Vissa saker kan vara kompatibla över många årsmodeller, säg 5 år. medans andra bara funkar 6 månader
HUR vet man om sakerna är från samma strukturvecka ?
det ser du int på delarna, utan får kolla upp vilekn strukturvecka bilen är byggd[/quote]

Alltid vetat att jag borde blivit detektiv istället för verkstadsarbetare :D .Sov gott nu , I morgon är en ny dag *S*
Åter till ämnet!
Håller tummarna att du får en tid att ladda om mjukvaran.
Och som Fred sa ge inte upp, det här fixar du. :-)-)
En auktoriserad verkstad har VIDA vilket är webbaserat så alla mjukvaror hämtas ögonblickligen. Sen tar det inte många minuter att ladda i det i bilen...men de tar bra betalt ändå!
Fred skrev:En auktoriserad verkstad har VIDA vilket är webbaserat så alla mjukvaror hämtas ögonblickligen. Sen tar det inte många minuter att ladda i det i bilen...men de tar bra betalt ändå!
Ja 700 skulle dom ha när jag frågade för några dagar sen, säga vad man vill om det, men dom har ju monopol på grejjerna så jag förstår dom :)

Ja men nog fan borde det väl finnas nån service som har 10 min över till en familjefar som ska åka på nyårs semester :)
Jahapp, precis kommit hem efter en hel dag men volvo v70 strul.

Jag åkte ner i morse till Volvo och dom gjorde en ETM reload och en Mjukvaruuppdatering. 900kr gick det på och inte 700 som dom sa för några dagar sen. Inte vart bilen å gå bra för det heller...

Bilen går ok, men det är nånting som inte är ok, jag va uppe i 170 km/h när jag provade den ok visst det går, men det känns trögt på nåt sätt. När man på tomgång varvar i bilen så tar det stopp vid 4000 mil, blir en lite puff och kraften i motorn där. Jag provade att ställa mig på en isig väg å vara på 1an och då gick bilen upp till 7000 varv direkt och rött så övervarningsskydd slog ifrån, jag provade igen efter ett tag och då tog det stopp vid 4000 varv igen fast jag hade växel i, nånting strular men vet fan inte vad..

JAG HAR INGA FELKODER NU!

jag lånböts luftmassemätare med en polare men det vart ingen som helst skillnad, jag provade även att dra ut sladden till luftmassemätaren när bilen var igång och då hoppade den till och dog direkt, så jag antar att den fungerar. jag kunde dock starta bilen utan sladd till den och jag märker då ingen skillnad att köra med eller utan den sladden i.
När vi hade min luftmassemätare i kompisens bil så kunde han varva upp till rött på tomgång utan problem.

Så jag antar att det inte är några som helst fel på luftmassemätaren...

Vad ska jag göra nu? Nästan så jag önskar att jag kvaddar bilen... :(
Thomas J skrev:Det går inte att varva mer än 4-4500varv utan belastning dvs friläge, det ska vara så.
Har du inga felkoder så är bilen som den är dvs slö, det är min 2,4T med.
Mvh Thomas
Min kompis har en S80 01 2.4T som kan varva upp till övervarvningsskyddet slår ifrån på tomgång utan problem, det gör ju verkligen inte min.

Men jag känner att det är nåt fel på bilen, den är för slö, bilen går överlag bättre än den gjorde innan jag böt gasspjäll men fortfarande nåt som är knepigt.'

Det är ju inte lätt att veta nåt när han inte ger nå felkoder. Jag kommer dock använda bilen väldigt mycket i 3 dagar nu så då ser vi ju om han hittar nåt fel eller om bilen beter sig konstigt.
Har suttit och läst på denna sida nu i 3 timmar (rolig jul jag har) och jag känner igen lite problem som många haft och då har det varit läckage i nån slang och/eller magnetventilen.

Därför var jag idag ut och tog bort magnetventilen och provkörde men det var ingen skillnad. Och det betyder väl att det inte är något fel på den??

Jag börjar tro att nåt slangläckade kan vara felet, men jag vettifan...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]