Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:@sewen, Mekanikern kan missat att fylla på med men ja, det har hänt mig med. Ringde de och kunde hämta upp två liter koncentrat om jag önskade. Ligger 400m bort från jobb så :)
Njae. Klart att han kan ha missat men väldigt klantigt isf.
1: pratade vid lämning hur många liter som ingick och att bilen precis börjat varna.
2: det står i protokollet OCH i en ifylld punktlista på genomförda åtgärder. Det är väl under all kritik och ren och skär lögn om man kryssar i en ruta utan att göra det som står där?
Men kommer inte åka dit fast det bara är typ 1km. Har spolarvätska i garaget så ingen stor grej med själva vätskan. Mer att jag känner att jag inte kan lita på att servicen utförs som den ska.. Och att det är så jäkla dumsnålt av Bilia att bara 1 liter ingår.
Hoppas att @apersson850, har rätt även om jag inte tror det är fallet. Bilen hade precis börjat varna för låg nivå så helt tomt var det inte.
Det är ju lite det där lilla som kan göra att man de facto börjar fundera på vad Mer, och viktigare, som man också "missat".
Onödigt dumsnålt att slarva med sådana saker.
Likaså löjligt att det bara är 1 liter som ingår (om det nu stämmer). Seriöst liksom? Då får man väl debitera 20 kronor mer för servicen om det är så små marginaler så man inte har råd att avvara uppåt 5-6 liter i värsta fall.
Så är det nog överallt. Jag är en sån där bilägare som brukar hålla reda på att det som ska finnas finns, så oftast får en liter inte plats i behållaren när jag gör service. Då brukar flaskan ligga i bagaget i stället. En liter är vad som ingår. Förmodligen specificerat av Volvo centralt, men det vet jag inte.
Då har jag nog aldrig gjort service på någon Bilia-verkstad, men det är nog så överallt.
apersson850 skrev:Så är det nog överallt. Jag är en sån där bilägare som brukar hålla reda på att det som ska finnas finns, så oftast får en liter inte plats i behållaren när jag gör service. Då brukar flaskan ligga i bagaget i stället. En liter är vad som ingår. Förmodligen specificerat av Volvo centralt, men det vet jag inte.
Då har jag nog aldrig gjort service på någon Bilia-verkstad, men det är nog så överallt.
Jag är väl lite lika. Förra gången fyllde jag upp själv innan. Sedan stod det ändå spolarvätska på kvittot så därför fyllde jag inte upp i år. Och detta är resultatet. De litrar de sparat in på att jag brukar fylla upp själv borde jag ju haft tillgodo denna gång. Om de inte orkar hålla reda på vem som har fått vad så är det bara att ha som rutin att alltid fylla hela vägen upp.
Fö så tvättar jag alltid bilen in- och utvändigt. Spolar av den under och minst torkar av i motorrummet (ibland motortvätt om riktigt skitigt). Men när man inte får en spolarvätska värd 20 spänn tillbaka för att göra deras arbetsmiljö lite drägligare tappar man ju lusten.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Blir väl denna då? https://www.bildelsb[…]

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]