Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
Samma här... ca - 9 grader och höger bakdörr går ej att öppna. Ej fryst fast utan handtaget gör inget.. så trött på alla små skitfel hela tiden. Sista Volvon för mig

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Vardelos
Idag frös vänster bakdörr för mig. Går ej att öppna varken inifrån eller utifrån.
Lite stressande för vi har bilen full med barnstolar och frugan kan bara sitta vänster bak för tillfället och ska föda villen dag som helst. Lite jobbigt att inte veta om dörrarna kommer gå att öppna eller om man får lämna ungarna på parkeringen då? :mad:
av least
Ett klassiskt Volvo-fel.
Förra plattformen har precis samma problem med frusna låskistor i dörrarna.
Fukt på fel plats är orsaken.
av Vardelos
kez_style skrev: tor 24 jan 2019, 08:10 Som sagt. Volvo har lösning på det.
Jag hade exakt samma problem.

Fungerade kanon idag i minus 9.

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
Hur ny är lösningen? För bilen är bara 10 månader
Användarvisningsbild
av kez_style
Vardelos skrev:
kez_style skrev: tor 24 jan 2019, 08:10 Som sagt. Volvo har lösning på det.
Jag hade exakt samma problem.

Fungerade kanon idag i minus 9.

Hur ny är lösningen? För bilen är bara 10 månader
Min fixades iförrgår av volvo och jag hade klagat i några månader. Dem löste det genom en akut tid på brandt.

När jag skulle hämta min bil fanns en s90 inne för samma åtgärd för samma problem.

av Flajjan
Man kan ju göra som man gör med andra lås som fryser - fetta in dom, spruta in låsolja i låskistan så borde det bli bättre tills vidare.
För övrigt kan jag tycka att det är lite löjeväckande att man efter 3 år och x antal 1000 tillverkade bilar inte kommit fram till en lösning tidigare. Troligtvis är det bara vi i Norden och folk i Norra USA/Kanada som märker av det - då är kanske andelen lås som stökar kanske inte så många.
av least
Problemet tidgare har varit att fetta in eller spraya in olja har ackumulerat mer fukt, som i sin tur har förvärrat problemet.
Användarvisningsbild
av grillchips
Intressant beteende imorse, värmaren stod på ~15min, bakdörren gick att öppna. Körde 5-7min till förskola, dörren tokdöd. Gick dock att öppna inifrån. Körde sedan ~40min till jobb, då gick det att öppna utifrån igen. Va i hela...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 37
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]