Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Sådär. Bromsarna blev väldigt väl testade om inte annat :lol:

Nya stötdämpare får åka dit på att-göra-listan också. Tycker bilen varit lite benägen att niga vid gropar i vägen i vinter så det behövs även för körkänslans skull.
Bilagor
WP_20170313_21_01_39_Pro.jpg
WP_20170313_21_01_39_Pro.jpg (1.44 MiB) Visad 800 gånger
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Jaha. Inköp av nya stötdämpare nu då.

Sachs runt om från Tyskland (pkwteile), 2800. Risk för att det blir krångligt om de får för sig att skicka något eget budgetmärke istället.
Biltema runt om, 2200. Måttligt prisvärt med tanke på den måttliga prisskillnaden uppåt och den ganska stora prisskillnaden nedåt.
Billigaste tysken har, 1100 runt om. Förmodligen fortfarande bättre än de som sitter där som är slut. Förmodligen samma liga som Biltema.

Vad välja? Nog för att det är en viktig komponent men även fräscha billiga dämpare borde vara ett rejält lyft mot utslitna. Det är väl om de visar sig hålla dåligt det blir tråkigt.

Några tankar? Köpa Sachs men byta bara fram där det läcker och de verkligen är slut kanske är ett vettigt alternativ? Kan alltid köpa bak senare om jag ångrar mig, de är ju väldigt lätta att byta.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
robinb3rgsten skrev:Försök o undersök fjäderbenslagren o övre fjäder tallrik när de ändå ska ner samma jobb som byta stötdämpare
Beställer jag från tyskland köper jag med en av varje åtminstone. Jag har behövt ta ner ett fjäderben två gånger tidigare för att jag gjort den missen :-)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Idag kom det en trave varmvita självhäftande LED-lister på posten. Planen med dessa är att bygga instegsbelysning. Återkommer till det när det blir lite varmare ute.
Bilagor
WP_20170316_21_21_18_Pro.jpg
WP_20170316_21_21_18_Pro.jpg (1.78 MiB) Visad 825 gånger
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Vad gäller dämparna så blir det en ny uppsättning Sachs runt om. Har mailat pkwteile för att försäkra mig om att "auto-replace" av delar stängs av för mitt konto så att jag faktiskt får Sachs när jag beställer.

Blir nya fjädrar fram också så är både dämpare och fjädrar fräscha varvet runt. KYB verkar vara ett "riktigt" märke och låg bra i pris.

Ska försöka bilda mig en uppfattning om skicket på fjädertallrikar och fjäderbenslager i helgen, se om jag ska byta allt eller om det ser ut att vara ok. Behöver ju inte byta grejer bara för att det är kul.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Lite delar beställda. Har mailat och uttryckligen sagt att auto-replace ska stängas av också. Återstår att se om det fungerar eller om allt är från Stark när jag öppnar lådan..

Var ute i garaget och satte tillbaka USA-blinkersen efter besiktningen också.

Har noterat att 3 av 6 dioder på mitt LED-backljus är paj också. En vinter höll det :roll:
Har ett till liggande så byter det bara och petar in lite silikon i alla springor jag kan hitta.
Bilagor
Screenshot (17).png
Screenshot (17).png (123.75 KiB) Visad 826 gånger
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Där var delarna framme och hämtade hos UPS. Allt stämmer med beställningen så nu återstår montering. Jag har en halvdags pyssel framför mig någon lämplig dag med fint väder :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Pysslade med fälgarna idag. Nästan klar, en kvar som är lite slip kvar på. Får se hur färgen ser ut när den torkat men den verkar bli lite sträv i ytan så får nog ha på klarlack så att det går att hålla rent.

Med primer till vänster/uppe och med färg till höger/nere.
Bilagor
WP_20170325_12_33_51_Pro.jpg
WP_20170325_12_33_51_Pro.jpg (1.78 MiB) Visad 817 gånger
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 25
Bromsbekymmer

Hej! Ett bromsproblem har uppstått på[…]