Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
Synd att de slutat med fria vinterhjul så tvärt (stod säkert hur länge kampanjen varade, men inte läst). Hade hoppats att de skulle köra den kampanjen in i januari åtminstone. Får hoppas att de hittar på nya erbjudanden eller prissänkningar närmsta veckorna så man kanske får tummen ur och vågar beställa en xc60.
av Reneras
volvomatch skrev:
Reneras skrev:Beställde min tjänstebil igår XC60 D4 Summum, AWD, Automat, Vinterdäck, VOC, gummimattor, Lastrumsmatta, vit, landade på 354000. Kunde säkert pressat mer men det blir nog hur bra som helst, nu går man åter inne i väntans tider må tiden rusa men det blir väl som vanligt... :D
Har ni ramavtal?

Har fått ungefär 10000 högre pris än dig på relativt snarlik specifikation.

Ledsen att jag inte har svarat, varit iväg utomlands i med jobbet och kom hem inatt. Nä vi har inget ramavtal, får plocka ut vilket märke och modell vi vill så länge priset på bilen inte överstiger 8 basbelopp, fick lite mer än 9% i rabatt men sen ingår ju vinterdäck, automat och AWD samt gummimattor inne i bilen och i skuffen. Det är min gamla klasspolare från grundskolan som jag alltid köper av, vet inte om priset är jättelågt tror nog man kan få ett lägre pris om man vill. Vår ekchef kunde pressa ner bilen ett par tusen till på Brandt i Uddevalla tror jag men inte intressant då jag bor i skåne.
Användarvisningsbild
av Derank
lobbysleeper skrev:Synd att de slutat med fria vinterhjul så tvärt (stod säkert hur länge kampanjen varade, men inte läst). Hade hoppats att de skulle köra den kampanjen in i januari åtminstone. Får hoppas att de hittar på nya erbjudanden eller prissänkningar närmsta veckorna så man kanske får tummen ur och vågar beställa en xc60.
Kampanjen har ju pågått i veckor så nog har du väl haft tid att beställa en.

Ska man vänta på något bättre , får man vänta hela livet då det ständigt kommer nya erbjudanden.
av linnnet
lobbysleeper skrev:Synd att de slutat med fria vinterhjul så tvärt (stod säkert hur länge kampanjen varade, men inte läst). Hade hoppats att de skulle köra den kampanjen in i januari åtminstone. Får hoppas att de hittar på nya erbjudanden eller prissänkningar närmsta veckorna så man kanske får tummen ur och vågar beställa en xc60.
Då skulle jag nog ha väntat 2-3 månader till och satsat på att köpa en lagerbil och pruta stenhårt.
Några kollegor som gjorde vansinnigt bra dealer på XC70 lagerbilar när den skulle bort från alla ÅF.
Senast redigerad av 1 linnnet, redigerad totalt 0 gånger.
av Reneras

Erbjudandet ligger kvar på Volvocars och hos min återförsäljare, bestämmer du dig snabbt tror jag att du får med dem.... tummarna ur och bara köra så löser det sig.
av grålle1
linnnet skrev:
Då skulle jag nog ha väntat 2-3 månader till och satsat på att köpa en lagerbil och pruta stenhårt.
Några kollegor som gjorde vansinnigt bra dealer på XC70 lagerbilar när den skulle bort från alla ÅF.
Hittar man en lagerbil är det nog alltid bästa dealen (och kortaste väntan :wink: )!
Men vill man verkligen bygga "sin" bil, vilket jag tycker är en del av tjusningen då man köper nytt, så vågade iaf inte jag vänta längre så jag beställde innan förra kampanjen som även innehöll klimatpaket tog slut.... Var iofs inte så orolig för priset, med rabatter och förhandling så tror jag inte det skiljer jättemycket för samma bilar med eller utan kampanjerna som kommer och går... kanske blir det ännu billigare mot slutet (Fast slutet är ju ganska nära nu om man ser på dagens leveranstider). Det som oroade mig mest var att ju närmre slutet desto större risk att det blir begränsningar i tillval/utrustning.... typ som när BLIS tog slut i slutet av V70/XC70 Classic nu senast.... :idea:
av Svenis
Jag slog till på denna innan vinterdäckskampanjen tog slut. Dock är vinterfälgarna så fruktansvärt tråkiga. Men välja andra fälgar skulle dels bli väldigt kostsamt och krångligare känns det som. Men men. Nu är det bara en lång väntan. ÅF sa till oss att leveranstiden är ca 12 veckor dvs i februari. Men nu fick vi inloggning till min Volvo och leveransen blir i slutet av mars!?!? Jag antar att det är hårt tryck på XC60 nu och det är därför det sticker iväg. Men man får snällt sitta här och vänta :)
Här är specen om någon glömt :)

Volvo XC60 D4 FWD Classic summum
Automat
Klimatpaket
Lastpaket
Powerblå
Sportstolar blond/mörk
Panoramatak
Tucan 18"
Borttagning emblem
Eluppvärmda Spolarmunstycken
Stötfångarskydd