- tor 08 sep 2016, 11:38
Jag beställde min bil i söndags men har fortfarande inte fått någon beställningsbekräftelse/ordernummer. Hur lång tid tog det för er andra?
Moderator: Moderatorer
JFF skrev:Det ljusnar, min gick till steg 2 idag. Trevligt nu kan man hoppas på leverans inom någon vecka.Hur länge stod det V39 på din bil? Långt innan?
BiTu skrev:Det har stått v39 sedan midsommar innan dess var det v36.JFF skrev:Det ljusnar, min gick till steg 2 idag. Trevligt nu kan man hoppas på leverans inom någon vecka.Hur länge stod det V39 på din bil? Långt innan?
Står V.41 på min, säljaren säger prel 29/9.
Jag trodde att om man loggade in på Min Volvo 13ggr/dag att det skulle påskynda byggtid/leverans, men tydligen inte.
Gorban skrev:Kom på att jag har 4-zons klimat också.philipsguy skrev:Gorban vilka inlägg har du det verkar vara en viktig faktor just nu!Se min signatur. Utöver det har jag VOC, Apple CarPlay, bälteskuddarna bak, utfällbart drag, parkeringssensor fram med park assist, 360-kamera, elektriskt insynsskydd i bagaget.
Gorban skrev:Min har inte uppdaterats sedan 22 augusti så det verkar inte vara något som sker regelbundet. Snarare tror jag att uppdateringar sker endast när det sker någon ändring, annars räknar den ner till ett datum per automatik.Gorban skrev:Kom på att jag har 4-zons klimat också.philipsguy skrev:Gorban vilka inlägg har du det verkar vara en viktig faktor just nu!Se min signatur. Utöver det har jag VOC, Apple CarPlay, bälteskuddarna bak, utfällbart drag, parkeringssensor fram med park assist, 360-kamera, elektriskt insynsskydd i bagaget.
På Min Volvo står att senaste uppdatering av status är gjord 2 september och idag är det den 8:e. De kanske bara uppdaterar en gång i veckan?
Freelance skrev:Nu har de senarelagt leveransen på min D4 AWD V90 (tjänstebil) beställning 2 gånger på senaste veckan, nuvarande leveranstid V4 2017.Vad fick du för leveranstid ursprungligen?
Kan de göra så som det passar de utan något som helst kompensation? Funderar starkt på att avbeställa och köpa en A6 från lager ...
filippb skrev:Vecka 1 2017 skulle det levereras, produktion vecka 46 , beställde vecka 33 . Nu är det produktion vecka 49 och leverans V4 2017.Freelance skrev:Nu har de senarelagt leveransen på min D4 AWD V90 (tjänstebil) beställning 2 gånger på senaste veckan, nuvarande leveranstid V4 2017.Vad fick du för leveranstid ursprungligen?
Kan de göra så som det passar de utan något som helst kompensation? Funderar starkt på att avbeställa och köpa en A6 från lager ...
kallegroda skrev:Jag beställde min bil i söndags men har fortfarande inte fått någon beställningsbekräftelse/ordernummer. Hur lång tid tog det för er andra?Hmm jag beställde min bil i början på juni och har leverans V41. Har dock inte fått någon order eller bekräftelse precis som du. Mailade och påtalade det för "min" säljare för ca 10 dagar sen och fortfarande inte fått svar. Nästa gång blir det en nya säljare kan jag lova........
Mjukvaran har ju TS redan i TRM:en, bara om man k[…]
@MarcusW , Minns inte hur det satt på en 2[…]