Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Novis01 skrev:
VolvoB20 skrev:
Krollspell skrev:...Samma sak på autobahn, det finns många betydligt motorsvagare bilar som enkelt drar ifrån, tex BMW 520med flera, med högst moderat effekt men ändå enket drar ifrån en volvo med samma effekt.

Tex BMW 520 har ju futtiga 184 hk men toppar ändå 235. Försöker man hänga på med en 180 hk volvo i samma storlek har man inte en sportmössa. Det gäller både på pappret o i verkligheten, jag har provat :D
Detta vill jag dementera, testade i lördags med just en 520 norr om Lübeck. Det syntes att det var ett stort nederlag för honom att bli omkörd av en Volvo med takbox. 8)
Så du menar att en V70 D4 med takbox har bättre toppfart än en BMW 520 utan takbox. ?:-/
av Novis01
VolvoB20 skrev:Så du menar att en V70 D4 med takbox har bättre toppfart än en BMW 520 utan takbox. ?:-/
Nej, det har jag inte påstått. Men när jag körde om honom så tog det inte lång stund innan han körde om mig för att sedan sakta ner.
När jag skulle köra om andra gången så trampade han nästan hål i golvet, men fick se sig akterseglad.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
corzair skrev:

Hittade detta testet

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5890,d.bGQ

(Siffrorna enligt teknikensvärlds eget test)
Det intressanta är att 335an passerar 100 efter 5,4 och volvon efter 6,3, och när dom passerar 200 diffar det 4 sekunder.
Hade varit spännande att se liknande test med fyrhjulsdriven bmw, min erfarenhet är dock att det inte skiljer mycket mellan dom.
Det där är ju skumma siffror, om man ligger på 300 hk så brukar ju 4WD inte vara en nackdel för det extra greppet i starten brukar ju lätt uppväga att det väger drygt 100 kg mer, i alla fall i 0-100 sprinten, kör man 0-200 så brukar ju den extra vikten vara en nackdel.

Bild
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tung bil, Gammal automatlåda, vinterdäck. En tid man kan förvänta sig enligt mig. Geartronicen är ingen höjdare för prestandan. Rätt komfortabel men inte snabb ens på Sportläget.
av Mccartney
Min sambo är ute med en Volvo Xc70 D4 Awd idag och jag tror inte hon bryr sig så mycket om hur fort den går 0-100....däremot tycker hon den är en dröm när hon nu hängt på ett hästsläp bak på:)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Mccartney skrev:Min sambo är ute med en Volvo Xc70 D4 Awd idag och jag tror inte hon bryr sig så mycket om hur fort den går 0-100....däremot tycker hon den är en dröm när hon nu hängt på ett hästsläp bak på:)
Alla är olika.... Min sambo kör en M-utrustad BMW 5:a, när hon kör min XC70 undrar hon varför det tar evigheter innan det händer något när hon gasar, bromsar eller vrider på ratten, hon är van vid att bilen reagerar direkt på föraren då hon vanligtvis åker BMW. :D :D :D
av Mccartney
VolvoB20 skrev:
Mccartney skrev:Min sambo är ute med en Volvo Xc70 D4 Awd idag och jag tror inte hon bryr sig så mycket om hur fort den går 0-100....däremot tycker hon den är en dröm när hon nu hängt på ett hästsläp bak på:)
Alla är olika.... Min sambo kör en M-utrustad BMW 5:a, när hon kör min XC70 undrar hon varför det tar evigheter innan det händer något när hon gasar, bromsar eller vrider på ratten, hon är van vid att bilen reagerar direkt på föraren då hon vanligtvis åker BMW. :D :D :D
M5:a? :)
av dissonans
Mccartney skrev:
VolvoB20 skrev:
M5:a? :)
Eller en 518d med m-paket ;) M-utrustad bmw är ett vitt begrepp nuförtiden...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]