Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Triad
I början av produktionsveckorna my15 monterades TPMS i hjulen. Efter cirka 10veckor övergick Volvo till iTPMS. System via abs. Jag har en lista på gällande chassinummer avgränsningar.
Gällande avaktivering kan man köra mjukvara på bilen för att slippa systemet helt om man vill. Finns lagrkrav på att det ska sitta där när bilen produceras. Inte att det ska fungera för slutkund.

//Tekniker på Volvo.
av Elmeholt
Triad skrev:I början av produktionsveckorna my15 monterades TPMS i hjulen. Efter cirka 10veckor övergick Volvo till iTPMS. System via abs. Jag har en lista på gällande chassinummer avgränsningar.
Gällande avaktivering kan man köra mjukvara på bilen för att slippa systemet helt om man vill. Finns lagrkrav på att det ska sitta där när bilen produceras. Inte att det ska fungera för slutkund.

//Tekniker på Volvo.
Låter perfekt, från vilket chassinummer sitter det iTMPS ?
Användarvisningsbild
av Robbi
Mysteriet tätnar. Det står däcktryck i min dator men ventilerna är de svarta och ser vanliga ut. Triad, kan du säga vilka chassinummer som hamnar i de första tio veckorna, med givare i ventilerna?
Användarvisningsbild
av Robbi
Ok, vi hoppas på ditt goda minne med att kolla det imorgon så att vi äntligen får svar
av Elmeholt
rikardrmmj skrev:Jag har helt vanliga ventiler på min V70 D4 Sport som jag fick levererad i tisdags.
Men du har tpms? Vad står det i "my car" i din bil? Däcktryck eller tryckövervakning?
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Enligt bygg din Volvo så står det om man går in på info på bas modellen på V70 14v30 införs itpms
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21
Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_122030297.jpg Kugghjulet till veva[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]