Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dawi
Slog till på en XC90 T8 R-design i princip när xc90 blev beställningsbar. Utrustningsmässigt är den i princip komplett (försöker förtränga priset......). Dock verkar det som r-design kommer att dröja till November, men T8 kommer så sent så det rör sig antagligen bara om någon/några månaders skillnad i verkligheten om jag väljer en Inskription istället så jag kommer nog att vänta. T8 är inte utbytbar för mig eftersom hybridmotor var själva grejen. Funderar på fälgarna, har idag valt 22" r-design. Är lite bekymrad att komforten och känslan kan bli lidande. Verkar vara lite vilda västern just nu med leveranstiderna så det är väl bara att vänta och se
Senast redigerad av 1 Dawi, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
XC90_Executive skrev:Ska vi testa sen? :wink:

Tror det är 0-100 på 5.9s som gäller för T8! :D
Vad spelar en sekund för roll när det är 31,5 miljoner sekunder kvar till leverans om ett år? :lol: :lol:
av xc2015
Grattis till v51! Om du hoppar av köpet kan jag byta min köplats mot din?
Såg en lustig grej när jag tittade på min beställning, säger de inte att motorn är 400 hk? i specen står det 376? Gissar att ni andra har samma?
Har ju bara 52 veckor kvar till min bil så mycket kan ju hända..

Paket: MCW32
Färg: Bright Silver
Klädsel: Charcoal Läder RA00
Modell: XC90
Modellår: 2016
Motor: T8 AWD 376HK
Användarvisningsbild
av crumpets
Det verkar vara spök med registreringen av total systemeffekt fortfarande. T.ex. A3 e-tron står reggad som 150hk eller nåt sånt när den egentligen har 220+. Måste vara samma med XC90. Det faller nog på plats vad det lider!
Användarvisningsbild
av EjS
Byggde en t6 på volvos danska web. Tog samma utrustning som min nuvarande xc70 plus lite extra.

Den går på 2.304 M SEK i dk.

Basis som är momentum d5 kostar ungefär 1.1 M DKK - den kan jag präcis köpa för 500k om 3 år med lite mil.

Det blir begagnad som tjänstebil för min del. Se till att köpa massor nya nu så jag har bra utval om 3 år.
Användarvisningsbild
av sura56
Gött mos, min gick ner till Vecka 24 på leveransen nu :lol:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kul för dig :evil: :wink:

Vecka 6 på min fortfarande :P Men jag vill ha T8an och jag tror att den är värd väntan! :D Om inte annat är det ju coolt att ha en Volvo med 400hk 8)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 44
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]

Är den xenonkonverterad med kina-dynga? Dett[…]