Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
gubbstrutt skrev:
llesrof skrev:
Jag försvarar inte de som kör omkring med olagliga system. Min egen erfarenhet är att det är krom-slädarna som bullrar mest, inte plastraketerna, och de syns sällan på motorbanorna.
Det ligger rätt mycket i det. De där plastraketerna låter ju mest när de far fram i mach 3 på våra gator. De där moppemodellerna som mest förknippas med kriminella MC-klubbar dånar ju som bombflygplan redan på tomgång och i 30 Km/tim. Och att det sedan finns fullvuxna män som på allvar tycker att det är häftigt om det bullra ännu mer är ju bara löjligt. Det är ju på samma nivå som när man var barn och satte en sådan där smatter-grej på cykeln :lol:
jag undrar om du gillar några mc föröver huvudtaget?

gubbstrutt.
O ja. Jag gillar de MC-förare som kör enligt hastighetsbegränsningarna och som inte för en massa onödigt oväsen. Det vill säga, inte speciellt många. Jag hade en sådan granne en gång. Han var med i en kristen MC-klubb och han var lugn och försiktig av sig.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
ett bra svar det där då jag inte väsnas i onödan heller så torde vi inte ha något i mot varandra ute på landsvägen där jag till 99.9% kör.
tänkte försöka mig på och förklara pladdret ang samma nivå som barn med smattra på tramp hojjen vs vuxna mäniskor som har bytt avgas
nu talar jag endast för mig och de jag känner ett mullrande avgas är en stor del av kör upplevelsen man ligger o kör ute på landsbyggden låt oss säga 90 (motorn får ett bättre vridmoment på lågvarv med ett vettigt avgas man behöver inte gasa så mycket bra va! det tycker jag/vi)
det är som ljuv musik man glömmer alla bekymmer och njuter av dunket från motorn o den fina landsvägen man kör på stannar till å dricker kaffe
snackar hoj med varandra finns inget bättre.
sen har vi ju de som stör bara kör runt där det finns massa folk kanske för att visa upp sig eller nått vad vet jag. här VERKAR det mest vara plastraketerna som står för den saken+ x antal bilar (det gillar inte jag heller) när de har yla förbi 25ggr på vägen utanför mitt hem mitt i natten.
vet inte om man måste köra själv för att förstå förklaringen och det jag nämt i tidigare poster. en sak till jag känner ingen som åker o stör i tättbebyggt område och jag känner rätt många gubbstruttar på mc.
hur de som kör plastraket/bil på bana gör före efter eller på banan kan jag o mina åk kamrater inte göra nått åt det är heller inte våran sak tråkigt
visst inget kul med stängda banor.
jag gillar inte en del förare med div fordon för kännedom det finns de som är bra med såklart.
nu kommer jag inte o lägga mig i detta något mera end. ha en bra sommar
Med vänlig hälsning gubbstrutt.
av llesrof
Spoiler »
Med tanke på vad du skriver i andra inlägg så tror jag att vi har mer gemensamt än olikt :D

Det där med "känsla" har definitivt med intresset att göra. Jag är inte intresseras av MC. Däremot är jag lite flygintresserad och skulle njuta av att vakna till vrålet av en Spitfire som lågsniffar över området. Eller ännu hellre, en Lancaster som har fyra Rolls Royce Merlin-motorer. Eller varför inte en vrålande Focke Wilf 190? Ahhhhh.... vilken skönsång! Men en Harley Davidson..? Bara löjligt ljud :mrgreen:
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
jag skulle ju inte lägga mig i detta nått mer sa jag.
kunde inte hålla mig ändå.
är du verkligen flyg intresserad?? det där med fyra motorer i en Lancaster låter en smula odd
ett mustang plan med en packard merlin snurra i låter
ju så gott som lika rart som ett löjligt hd ljud gör :mrgreen: :mrgreen: .

Med vänlig hälsning gubbstrutt.
av llesrof
Jo, jag är gammal flygnörd. Jag älskar ljudet av flermotoriga propellerplan när man hör det där speciella ljudet när motorerna inte går helt synkroniserat.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
llesrof skrev:Jo, jag är gammal flygnörd. Jag älskar ljudet av flermotoriga propellerplan när man hör det där speciella ljudet när motorerna inte går helt synkroniserat.
jag är med lite flygintresserad hade fel om Lancaster planet ser jag här i boken det har fyra motorer den som finns med här
jag hade en bekant som var väldigt flygintresserad byggde tom egna mindre plan jag var ibland
med och hjälpte till tyvärr så gick han bort 2010.
jag gillar ljudet från tex gamla mustang plan kollar ofta på tuben på sådana plan gör du det samma??.
missar inga flyguppvisningar heller.
du har du sett filmen mehmpis belle?.
nu vart det lite off från tråden men vadå intresse som intresse..

felstavningarna Bjur ja på gubbtrutt.
av NilsO
Senaste dagarna när jag kört bil har jag tänkt på att jag uppskattar om motorcyklar/motorcyklister har följande (dagtid):

* tänt lyse (som inte bländar – gör det det är det mycket svårare att uppskatta hastigheten)
* något i signalfärg på kläderna
* kromdetaljer som blänker (!)

Sådana motorcyklar syns ofta ganska bra, både när man möter dem, när de kommer från sidorna och i backspegel. Motorcyklar utan lyse, där föraren har jämnsvarta kläder och hjälm som inte avviker mot omgivningen syns förvånansvärt mycket sämre.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Lösningen finns hos Temu för 144:-