Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Lövet skrev:Spekulera gärna i hans bilar men gå inte i på honom som person. Det är faktiskt inte tillåtet och kan leda till att vi behöver låsa eller ta bort tråden. http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rtal Det vill vi inte, håll er till bilarna. Där finns inga sådana bestämmelser.

:-)-)
Andis skrev:Modiferat på lövets inråddan. Gissar att du är en av moderattorerna

Ursäkta

Börjar även tro att tricket med rejält uppskrivna priser hos små bilhandlare är ett trick ibland. När dom har en kund på krocken så prutar dom ner rätt rejält byter in inbytesbilen för högre summa än normalt och ändå sim sala bim har man fått mer än normalt för bilen man sålde även fast man prutata och allt. Men kanske inte så bara en känsla jag fått ibland :-)
Frugans halvbror var/är bilhandlare. Om man säger så här, deras sätt att jobba går inte i linje med vad skattemasen vill att man ska syssla med :-(O)
Men man bör följa ARN´s utslag! Det tycker iaf jag. :-)-)
Skrattar.

Ja det kan jag tänka mig.

Hade varit kul att få lite mer insikt i hur man gör för att bli framgångsrik bilhandlare.

Brukar själv säga att vinner jag 90 miljoner ska jag starta bilaffär och custom firma bara för att ha kul i den. Går den med vinst är det en bonus.

Bo i USA på vintern och bli seriös bil förmedlare som skickar hem guld ex hit.
Jag har en låååååång historia att berätta om Bilhallen Björn Pettersson i Visby, Skarphäll ... eller Bilconsult AB som han kallar sig just nu.

Jag hade en facebook-sida om bilhandlarens metoder i fyra år innan FB helt plötsligt lade ner den. Jag har blivit hotad av Björn Petterssons son per mail, någon kvinnlig vän/släkring/bekant har också varit på med hot och skrik men jag har också fått positiva kommentarer och några nya vänner som jag räddat från att köpa bil där. Detta beroende på att de googlade BP innan de slog till vilket jag tyvärr inte gjorde. Efter 4 års elände där ingen hjälper till och stöttar mig i min kamp för upprättelse skall jag nu stämmas i Tingsrätten på 80 000 + nånting kronor - pengar som Björn Pettersson tilskansat sig genom att förfalska en lånehandling i mitt namn och sedan skicka in den till My Money Europé - ett finansinstitut. De tänker nu kräva mig på pengarna - de fortsätter att samarbeta med Björn.

Jag har skrivit till media på Gotland, Bilprovningen i Visby, ARN (där jag vann mot BP men förlorade mot My Money Europé), Blocket, Transportstyrelsen, Finansinspektionen, Polisen och åklagaren. Det enda jag inte gjort ännu är att anlita en grafolog som kan vidimera att lånehandlingen som är inskickad är gjord av Björn Pettersson och inte av mig. Detta kostar dock 8000 kronor.

Ni andra som finns här och har engagerat er får gärna hjälpa till att sprida hemsidan jag nyss startade efter att FB snodde och la ner min grupp: http://bilconsult-i-visby-varning.webnode.se/
All hjälp är välkommen för kampen är tung och det känns ensamt :(
Polisanmäl honom ASAP!
Hjälper inte det så stäm honom på motsvarande summa för id-förfalskning. Skriv även ut samt spara hoten så ska det nog lösa sig till din fördel.

PS: Vilken j-a räv den där Herr B. Pettersson verkar vara. Samt akta dig för förtal av hans firma på hemsidan så du slipper hans ångande andedräkt i nacken i onödan.
:twisted: skulle älska om han stämde mig för förtal :) jag har nämligen väl dokumenterad backning för allt jag skriver.

Han är polisanmäld och åklagaren la ner målet för just då hade man något som var mycket större, bokföringsbrott, men som sedan bara ledde till dagsböter. Just nu söker jag åklagaren för att kolla om det är aktuellt att återuppta förundersökningen eller göra en ny polisanmälan eftersom grunden till nedläggningen av mitt mål inte längre existerar.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Var köpa stödbatteri?

Jag är hyfsat säker på att du kl[…]

Ökad komfort med 17”

Tänk på att 245/55 skiljer ca 7% fr&ari[…]

Skumt fel b230ft

Körde den till en verkstad som brukar jobba m[…]