Moderator: Moderatorer

Varit ute o kollat AWDn , satan vad det drog iväg....renoverade ju vinkelväxeln i Ludvika, nu håller prylarna bilen ut...
förra vinkelväxeln höll ju hela 10 000 mil? Nu håller min bilen ut. Känns bra.
Bytte lampor i alla knappar på instrumentbrädan och klimatanläggningen, riktigt usla lampor i V70 -99 - alla utom EN endaste lampa hade brunnit så det blev lite skillnad :D Det fanns inte vita att få tag på snabbt så det blev blåa LED istället.
Steffe3 skrev:Å andra sidan verkar inte en jäkel fatta när man försöker få dom att släcka dimljusen heller, så det börjar kännas rätt hopplöst det med.

Folk verkar tänka att "nu är det dimma ute, då slår jag på dimljusen också". God tanke, men fel genomfört :p
Ja imorse va det dimmigt så då va det lite extra många & blinka på... asch nästa gång låter jag nog helljuset va på hela vägen :D
*jävla dimljusterrorister*
ARGH!
börne skrev:
garinge skrev:har ju Xenon i mina halvljus
Möter en sån som dig varje morgon... det bländar :evil:
Det tvivlar jag på, jag har H7R lampor i, samt projektor i mina Devil Eyes... :)
Jag har mött min egna bil och det bländar inte, så tack ändå :)
Exyzäta skrev:
börne skrev:
garinge skrev:har ju Xenon i mina halvljus
Möter en sån som dig varje morgon... det bländar :evil:
Men han ser ju så dåligt. Du har väl sett hans pimpade lastbil? Ett par tusen watt i extraljus.
Ser dåligt, nej, men jag bor ute i skogen, sjukt mycket djur, då vill man ha bra lyse...
Sen är inte min lastbil överdrivet "pimpad" Den kom så från Scania i februari sådeså :)
Sen används extraljusen när man är ENSAM på vägen, och alla led pos är avstängdbara på knapp,
och Sen är det 9x55w, så du verkar dålig på att räkna med..

Sen sluta vara så jävla bitter... :)
Perra83 skrev:Bokade service. Skulle kosta ca 3300kr för en basservice. En anpassad ca 1000kr mindre. Serviceavtalet säger bas. Sa till att de ska ladda in ALLA uppdateringar.
Serviceavtalet är på 1500mil för 99kr/mån. Bilen har rullat 1900mil. Närmare 2000mil innan service.
Någon som vet hur mycket mer serviceavtalet kommer att kosta per år eller månad?
Höjde försäkringen för länge sedan från 1500mil till 2500. Det blev ca 50kr dyrare/månad.
Jag fick tvärtom, hade 2000mil för 99kr/mån men jag hade bara kört 1400mil. Jag fick sänkt till 1500mil och priset sjönk med hela 75kr/mån, vilket gör att jag fick tillbaka nästan 1000kr och serviceavtalet kostar nu endast 24kr/mån resterande 2 åren. Verkar som att förändringen sker med fullpris utan hänsyn till tidigare rabatter.
Har skaffat GSM-fjärrstart till dieselvärmaren i bilen. Helt underbart att komma till en varm bil efter en lång dag på jobbet :D

Funderade först på varianten från autoplugin.de men de har slutat tillverka modellen för V50 och ska ta fram en ersättare. De visste dock inte när den nya modellen skulle finnas på marknaden så jag valde en annan lösning.

Det blev en ny AEM-modul med programvara för fjärrstyrning av värmare, en GSM-enhet från danhag.de och en enkel reläsats för extraljus från Mekonomen. Kompletterade med en glasantenn för bästa mottagning från Kjell&C0. Monterade allt själv och lät verkstaden ladda programvarorna. Tog mig ca 2 timmar och kostade ca 3900:- totalt. Tillkommer valfritt abonnemang/kontantkort i GSM-enheten, jag valde Telias kontantkort med årskort SMS för 499:-/år - 5000 SMS/månad borde räcka :P

GSM-enheten ger info om temperatur och har även en ingång för larm om man vill koppla in det och få SMS vid larm.

Jag blev så nöjd att bilen även fick nya torkarblad från Wipers. :-)-)
TommyP86 skrev:Själv har jag fått (fått och fått...) programvara för fjärrstart av motor, via nyckeln Bild ska bli skönt det också
Funderar på samma lösning. Vilken typ av nyckel har du? vad fick du för pris?
  • 1
  • 665
  • 666
  • 667
  • 668
  • 669
  • 1912
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor