Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Mmm T5 AWD. ;;-O ;;-O
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Uppenbarligen tillräckligt för att airbaggen ska ha löst ut dock. Och sånna där inklämningar kan ju vara luriga. Rätt lätt att det blir ramsnett i framvagnen, så har dom slarvat med reparationen är det ju fullt möjligt att bilen kommer ha tendenser till att dra, och framförallt käka däck.
Användarvisningsbild
av Perra83
Aha Bosse bil.
Där har jag varit. Då hade han en V60 T5 Sport som hade rullat 60mil i USA. En demobil som var lite krockad i fronten. Kan säga att han är riktigt seriös med bilarna. Han köper typ allt i nyskick från Jönköpings bildemontering el nytt från Volvo. Jag hade lätt kunnat köpa en bil där.
Användarvisningsbild
av grillchips
Haha! Den såg ju onekligen fräsch ut, men för 250 lök hade jag definitivt köpt något annat. :lol:
Användarvisningsbild
av Guru
Även om den är fin att titta på vet jag inte om jag vill köpa en bil som rullat 15mil om året? Bilar mår inte bra av att stå stilla!
Om man inte har koll på historiken på denna så behöver man ju gå igenom HELA bilen innan man kan börja använda den.
Om den är värd 250k beror väl på köparen, jag hade inte gett så mycket. Det är ju ingen ovanlig exlusiv sportvagn precis...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Håller med Guru, en bruksbil/svensonbil som bara gått 15mil/år är varken nyttigt för bilen, samt talar för att något inte riktigt stämmer med den.

Hade det varit en ombyggd/totalrenoverad utställningsbil så hade ju 15mil/år bara varit possetivt(även om bilen fortfarande inte mår super-bra av att stå så länge), men så köper man ju inte en sån bil för att ha som bruksbil heller :P
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Hade det varit en 850 T-Gul eller en saffransfärgad C70 eller någon speciell Volvobil hade jag varit spekulat med så få mil. Men en "unik" V70 2,4D momentum....neej :wink:

Istället för unik kunde det stått "Sveriges vanligaste bil med få mil" istället! :roll: :lol:
av Lövet
Kan nog vara ett av Sveriges sämsta köp. Så fort man börjar använda den bilen normalt kommer den ju tappa 150k direkt. Dessutom är det ju en bil som saknar entusiastfaktor helt, för samma pengar får man en nästan ny VEA. Nä, gör om gör rätt.
Användarvisningsbild
av Guru
Jag undrar hur handlaren har tänkt? Nästan så jag vill ringa/maila och fråga.
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 100
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]