Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Här händer det inte så mycket just nu. Skulle ju ta några bilder på mätarna som jag har monterat men har totalt glömt bort det.

Det som kommer att göras nu framöver är att byta bromsok högerbak samt skivor och belägg, är lite kluven om hur jag ska göra med bromsoket. Fick ett begagnat av en kompis den var luftnippeln avdragen på och jag drog av bromsrörsanslutningen, frågan är om jag ska ta främre delen på det oket och flytta över det på mitt ok som sitter på bilen ??:-/ Det oket som sitter på bilen nu sitter kolven bom fast på framsidan mot hjulet och har även slagit sönder det på ena örat som pinnarna för bromsklossarna låses fast i. Men då är frågan kommer jag att få loss luftnippel på bromsoket som sitter på bilen drar jag av den så är det ett nytt ok som gäller i så fall.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tror det jag med och kommer jag ihåg rätt så är jag nog tvungen att använda polygripen för någon annan har redan varit där och dragit den rund. Får ta och kika på det :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Är ett jäkla aber det här med luftnipplar. Hade min vite inne på Volvo för utbyte av bromsvätskan, där lossnade faktiskt alla nipplarna så snällt. :)
Det var väl bra dom brukar ju sitta som bara den efter alla dessa år.
Lucif3r skrev:Mitt vänstra bakok var lite grinigt innan den lossnade, resterande 3 lossnade smärtfritt.

Ett tips är ju att sätta spänn på nippel, sen knacka på nippel rakt ner i oken, då brukar dom släppa rätt smärtfritt.
Ska ta och göra så när jag väl ska känna på den, men ska först spraya på lite rostlösning så det får stå och verka ett tag.
Ja har nu kollat igenom och tänkt igenom allt jag har gjort med bilen och har kommit fram till att den bakrelambdasonden är trasig efter knappt ett år :evil: Nu blir det ett snack med Skruvat igen dom skriver ju på sin hemsida att det är ett årsgaranti så vi får väl se vad dom säger har ju som sagt hört mycket negativt om skruvat på senare tid.
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 252

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]