- ons 07 maj 2014, 14:52
Behöver man skölja lådan varje gång, eller när man väl gjort det så kan man byta med lite kortare intervall istället?
Moderator: Moderatorer
MartinS skrev:Sköljer man inte blir bara 2/3 av oljan bytt, så det är väl lika bra att göra det ordentligt om man ändå gör det. Lämnar du det till en verkstad innebär byte sköljning.Misstänkte att det var något sånt. Jag har hjälp en kompis med det på en S80 som han bytte på. Det är ju inget jätteinvecklat, men nu har han verkstad med de flesta sakerna man behöver
mattish skrev:Behöver man skölja lådan varje gång, eller när man väl gjort det så kan man byta med lite kortare intervall istället?Har själv gjort så och den ena bilen körde jag 35000mil med gick perfekt i växlarna.
MartinS skrev:Härligt att se att de fattat galoppen!Varför missa ett tillfälle att tjäna pengar?!
mikebike skrev:Alla verkstäder verkar ju att missat det hittills... Jag rekommenderar absolut att byta oljan då och då. Jag bytte i min XC60 vid 11kmil och upplevde stor skillnad i hur lådan uppförde sig, och då tyckte jag ändå att den var perfekt innan bytet, det var den inte...MartinS skrev:Härligt att se att de fattat galoppen!Varför missa ett tillfälle att tjäna pengar?!
Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]