Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Angående hur man vidarekopplar sin mobil till bilens telefon. Jag har sparat en kontakter i min mobils telefonbok (Bilen Till och Bilen från), så nu när jag sätter mig i bilen är det bara att välja "Bilen Till", så vidarekopplas mobilen till bilens telefon. När jag kliver ur bilen väljer jag bara "Bilen Från" så kopplas vidarekopplingen bort!

Då jag har Telia i både mobilen och bilen, kostar alla samtal 0 kr inkl öppningsavgift. Jag har skaffat Telia Dela till hela familjen bör nämnas.

För att vidarekoppla skriver man bara *21*sitt nummer i bilen#, ex: *21*0705791065# Denna kod har jag alltså sparat som ett telefonnummer i kontakten Bilen Till

För att ta bort vidarekopplingen slår man bara #21# i sin mobil, även den koden har jag sparat som ett telefonnummer i kontakten Bilen från.

Enda nackdelen är att man måste komma ihåg att ta bort vidarekopplingen när man lämnar bilen eftersom ingen kan nå en annars! Jag har två olika telefonnummer i min mobil och i min bil bör påpekas, eftersom även min fru ibland kör bilen. Det kan vara bra att ringa till bilen med.

Min bil är en V70 från 2006, och det var bara att sätta i ett simkort. När jag skaffade det hade jag ingen aning om det strulet som vissa haft ang. 2G (GSM) eller 3G näten. Men jag tror min telefon både klarar 2G och 3G näten, och växlar mellan dessa för att få bästa täckning. Telefonen i bilen är en så kallad dualband telefon, 900/1800 mzh.

Sen tycker jag telefonens menysystem är väldigt likt Ericssons telefoner från slutet av 1990-talet och början av 2000-talet, någon som vet om det är Ericsson som gjort dem på uppdrag av Volvo?

Mvh Ronnie
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&ar[…]

Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]

Löjliga priser XC70