Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kolla främre bärarmsbussningen på vänster bak.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Nordjämten
Fluffen skrev:Håller det på hela tiden eller bara då och då?
Ett knarrande typ som fjädringen kan låta ibland?
Det låter hela tiden när jag inte trycker på gasen... :|
gnestakalle skrev:Kolla främre bärarmsbussningen på vänster bak.

Mvh GK
Skall rådfråga kusin min som kan något om maskiner... ;)

En okvalificerad gissning från min sida så tror jag också på att en bussning av något slag har farit. Är bärarmsbussningen samma som länkarmsbussningen, hittar ingen annan på skruvat nämligen... :)

Ska ju iofs ändå på skroten och rekognosera lite till veckan, så jag kan ju även passa på att fråga dom.
Mvh
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Bärarm och länkarm är i detta fall samma sak.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ta bort klädseln på dörren och kolla vad som är fel. Om du inte kan få upp dörren så får du ta bort baksätet så du kommer åt dörrklädseln.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Nordjämten
Efter ett litet uppehåll från forumet så har suget återigen börjat inta mitt uppfyllda sinne igen... :P

Inga konstigheter, fick till låset på vä passagerardörr och har nu även åtgärdat det nyligt uppkomna felet med startmotorn. Tydligen så bör man ju även titta till kablarna som går till batterierna iaf nån gång under tidens gång på en bil från -85... :roll: :mrgreen:

Felsöket resulterade dock i att en sprillans ny startmotor från feltema hamnade i bilen, men som sedan heller inte fungerade. DÅ kom kusin på att det kanske var ett kabelbrott...

Jaja, tur han hade startmotorn på hyllan så att vi kan byta tillbaka till min original så småningom... Sedan så har jag även ombesiktat bilen med ny reflektor och nya spindelleder. Men mer om det i biltråden i garaget.
Mae råkes!
Mvh
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]